اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند:

بانوان ورود بیشتری به ورزش کوهنوردی داشته باشند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند گفت: بانوان شهرستان باید در کوهنوردی فعالیت بیشتر داشته باشند و بیش از پیش به این ورزش ورود پیدا کنند.

بانوان ورود بیشتری به ورزش کوهنوردی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید سنقری صبح امروز در همایش گزارش صعود به لوتسه، چهارمین قله مرتفع دنیا در سالن اجتماعات کوثر دماوند بیان کرد: نخستین کوهنورد زن ایرانی در سال 1328 موفق به فتح قلل مرتفع کشور شد که این نشان‏‌دهنده قدمت فعالیت بانوان ایرانی در این رشته است.

وی ورزش کوهنوردی را بااهمیت‌‏تر از دیگر رشته‌‏های ورزشی خواند و افزود: پیامبران بزرگ الهی، بیشترین وحی‌‏ها و الهامات خود را در کوه‌‏ها می‌‏گرفتند.

سنقری به داستان کوهپیمایی حضرت موسی(ع) برای فرار از دست سربازان فرعون اشاره و اظهار داشت: همچنین مکالمات مستقیم این پیامبر بزرگ با خدای خود در کوه طور بوده است.

وی افزود: داستان حضرت ابراهیم (ع) چه در تکه تکه کردن پرندگان برای مشاهده آفرینش و چه در جریان به قربان گاه بردن فرزندش، در کوه اتفاق افتاده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند ادامه داد: مهم‏تر از همه، به نبوت رسیدن پیامبر عظیم‏‌الشأن اسلام، حضرت محمد(ص) در غار حرا در کوه نور صورت گرفته و پیامبر بزرگ اسلام، بیشترین الهامات و وحی‏ه‌ای الهی را در این کوه دریافت کرده‌‏اند. 

 

کوهنوردی ورزش همه فصول است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند، کوهنوردی را ورزش همه فصول خواند و بیان کرد: انجام یک ورزش شاد و مفرح در فضای باز در دل طبیعت بکر کوه‏‌ها، علاوه بر تأثیرگذاری فراوان بر جسم، روح انسان را نیز سرشار از شور و شعف می‏‌کند.

سنقری اظهار داشت: در حالت عادی حداقل 15 درصد از مو‏ی‏رگ‏‌های بدن برای فرایند تغذیه به سلول‏‌ها فعال هستند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در ورزشی مثل کوهنوردی، 95 درصد مویرگ‏‌ها در امر رساندن اکسیژن و مواد مغزی به سلول‏‌های بدن فعال می‏‌شوند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند در عین حال این ورزش را یکی از بهترین گزینه‏‌ها برای کاهش چربی‏‌های بدن و رفع چاقی خواند.

وی خاطر نشان کرد: کوهنوردی ورزشی همه‏‌جانبه بوده و نقش بی‏‌بدیلی در ایجاد روحیه جوانی و شادی و نیز داشتن بدن و جسمی سالم برای فرد ورزشکار دارد.

گفتنی است؛ همایش گزارش صعود به قله لوتسه با حضور جمع زیادی از علاقه‌‏مندان به کوهنوردی و پیشکسوتان کوهنوردی شهرستان دماوند، اعضای هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان و نیز با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی، دبیر هیئت کوهنوردی استان تهران،  فرماندار و سرپرست شهرداری و رئیس شورای اسلامی شهر دماوند برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول