اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک روزنامه سعودی خبر داد

بحران سوریه و برنامه هسته‌ای ایران محور گفت‌‌وگوی جان کری با پادشاه عربستان

روزنامه عکاظ عربستان نوشت که جان کری وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود با پادشاه عربستان بحران سوریه و برنامه هسته‌ای ایران را بررسی خواهد کرد.

بحران سوریه و برنامه هسته‌ای ایران محور گفت‌‌وگوی جان کری با پادشاه عربستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «عکاظ عربستان»، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار خود با پادشاه عربستان بحران سوریه و برنامه هسته‌ای ایران را بررسی خواهد کرد.

یک مسئول بلند پایه عربستان در گفت‌وگو با روزنامه «عکاظ» تصریح کرد که جان کری در سفر روز یکشنبه خود به عربستان ملک عبد الله پادشاه این کشور را در جریان دیدگاه آمریکا در مورد ژنو 2 قرار خواهد داد.

این مقام مسئول سعودی اضافه کرد: جان کری در مورد پیشرفت های مذاکرات آمریکا با ایران به ویژه در مورد برنامه هسته ای این کشور با پادشاه عربستان گفت‌وگو خواهد کرد.   

این روزنامه بدون اشاره به روابط متشنج ریاض و قاهره در پرونده های منطقه از جمله در مورد سوریه و مصر روابط دو کشور را  استراتژیک ارزیابی کرد و نوشت: روابط این دو کشور یک روز به وجود نیامده است و به ده‌های طولانی باز می گردد.

عکاظ  به نقل از این منبع ادامه داد: کری در این دیدار بر ضرورت کار مشترک بین دو کشور برای مقابله با چالش های مشترک تاکید خواهد کرد.

این منبع در مورد بحران سوریه گفت: که جان کری بر ادامه پشتیبانی آمریکا از معارضه سوریه و اهمیت گسترش تلاش ها برای برگزاری ژنو 2 تاکید خواهد کرد.

به ادعای این منبع، کری در این دیدار پیامی را به عربستان خواهد داد که بر التزام آمریکا برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای را تاکید خواهد کرد.  

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول