اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خبر داد

توزیع مرحله چهل و هشتم سبد غذایی هدایای مقام معظم رهبری

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از مرحله چهل و هشتم توزیع سبدهای غذایی هدایای مقام معظم رهبری توسط بنیاد علوی در شهرستان دیر خبر داد.

توزیع مرحله چهل و هشتم سبد غذایی هدایای مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسن فخرایی صبح امروز در حاشیه توزیع سبدهای غذایی اهدایی بنیاد علوی در شهرستان دیر اظهار داشت: سبدهای غذایی مربوط به هدایای مقام معظم رهبری در طرح سلامت همه ماهه با همکاری بنیاد علوی در شهرستان دیر توزیع می‎شود.

وی با بیان اینکه این سبد غذایی به مادران باردار و شیرده دارای سوء تغذیه و نیازمند اهدا می‌شود، گفت: همکاران ما در خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی، زنان واجد شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی می‌کنند که در هر نوبت شبکه بهداشت و درمان نیز لیست افراد واجد شرایط را به بنیاد علوی برای دریافت سهمیه ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: مادران باردار و شیرده شکم اول و دوم که دارای کم خونی، وزن‎گیری نامطلوب، حاملگی‌های چند قلو فاصله کم بین زایمان و بارداری دوم داشته باشند و یا مادر باردار شکم سوم که دارای مشکل حادی باشد به عنوان افراد واجد شرایط شناسایی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به اقلام سبدهای غذایی اهدا شده اشاره کرد و تصریح کرد: هر سبد غذایی شامل 14 قلم مواد غذایی از قبیل برنج، ماکارونی، کنسرو نخود فرنگی، لوبیا چیتی، عدس، تن ماهی، سویا، پنیر، گوشت یا مرغ، خرما، روغن مایع، مغز بادام، شکر و عسل است که ماهانه در بین افراد واجد شرایط شناسایی شده توزیع می‌شود.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز در این رابطه گفت: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت مادران از آذر ماه سال 88 تاکنون در شهرستان دیر اجرا می‌شود و در این مرحله تعداد 50 مادر باردار و شیرده سبدهای غذایی خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اهمیت تغذیه مناسب در سلامت مادران باردار و شیرده خاطرنشان کرد: دوره بارداری، دوره‌ای مهم و حساس برای مادران محسوب می‌شود به خصوص اگر خانمی برای نخستین‌بار این دوران را تجربه می‌کند، بنابراین رعایت تغذیه اصولی علاوه بر افزایش ضریب اطمینان برای تولد نوزاد سالم و بالای 2500 گرم وزن، موجب پیشگیری از ایجاد کم خونی و بیماری‌های بعد از آن نیز می‌شود.

فاطمه چاهبندی افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح و پایش سالانه برنامه تمامی افرادی که به عنوان افراد واجد شرایط معرفی شده و سبد غذایی دریافت کرده‌اند سوء تغذیه آنان رفع و روند وزن‎گیری مطلوبی داشته‌اند، به گونه‌ای که وزن‎گیری نامطلوب مادران باردار و شیرده و همچنین تولد کودکان کمتر از 2500 گرم در شهرستان دیر وجود نداشته است.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول