اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان:

آب‌های هرمزگان را برای خریداران سوخت قاچاق ناامن می‌کنیم

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان با اشاره به توقیف یک فروند شناور خارجی حامل سوخت قاچاق طی روزهای گذشته، گفت: آب‌های هرمزگان را برای خریداران خارجی سوخت قاچاق بیش از پیش ناامن می‌کنیم.

آب‌های هرمزگان را برای خریداران سوخت قاچاق ناامن می‌کنیم

محمود صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به توقیف یک فروند شناور خارجی طی روزهای گذشته اظهار داشت: در راستای ناامن‌سازی فضا برای خریداران سوخت قاچاق در دریا و در پی اقدامات اطلاعاتی که در بامداد هفتم آبان‌ ماه صورت گرفت یک فروند کشتی خارجی متعلق به یکی از کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس با حدود تقریبی یک میلیون لیتر نفت‌گاز قاچاق و 9 متهم تبعه کشور هند توسط اطلاعات سپاه امام سجاد (ع) استان در آب‌های آزاد توقیف و به جزیره قشم منتقل شد.

وی در این راستا با اینکه طی سال‌ جاری و سال گذشته کارهای بنیادی و اساسی در رابطه با جلوگیری از قاچاق سوخت در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صورت گرفته است، اضافه کرد: برگزاری نشست‌های مداوم در این راستا با هدف ایجاد هماهنگی در بین دستگاه‌های دست‌اندرکار سبب سمت و سو بخشی درستی به این موضوع در استان شده است که نتایج خوبی را نیز در پی داشته است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شش ماه نخست سال‌ جاری در استان هرمزگان بیش از 11 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد رشد نشان می‌دهد، اضافه کرد: در مجموع با اقدامات انجام شده در سال از قاچاق 62 میلیون لیتر گازوئیل جلوگیری می‌شود.

صابری همچنین اضافه کرد: در راستای مقابله با قاچاق سوخت طی شش ماهه سال جاری 24 مورد عملیات پاکسازی مناطق آلوده صورت گرفته است که این رقم در کل سال 91 برابر با 11 مورد است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان ابراز داشت: همچنین از زمان اجرای طرح شناسایی و توقیف کارت‌های سوخت هوشمند که از نیمه دوم سال 91 تاکنون در حال اجراست، تعداد 9 هزار کارت هوشمند سوخت در استان باطل شده که با احتساب میانگین سهمیه برای هر کارت سوخت 200 لیتر در روز، از اتلاف و هدر رفت 1.8 میلیون لیتر سوخت با ابطال تعداد کارت‌های یاد شده، جلوگیری شده است.

صابری یادآور شد: از محل کاهش سهمیه عرضه سوخت در شهرهای استان نیز 190 هزار لیتر صرفه‌جویی طی روز حاصل شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود مجدد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌های انجام شده، در آب‌های استان فضا را برای خریداران خارجی سوخت قاچاق بیش از پیش سنگین و ناامن می‌کنیم.

انتهای پیام/88001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول