اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در خرم‌آباد

از مجری‌گری جواد خیابانی تا پوشیدن لباس‌های محلی توسط جوانان خرم‌آبادی

جواد خیابانی مجری خوب ورزشی صدا و سیمای کشور در مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در خرم‌آباد مجری داخلی این مسابقات بود.

از مجری‌گری جواد خیابانی تا پوشیدن لباس‌های محلی توسط جوانان  خرم‌آبادی

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، نخستین دوره مسابقات کشتی پهلوانی جهان در خرم‌آباد روز پنجشنبه با حضور 25 کشور جهان و 36 کشتی‌گیر در سالن پنج هزار نفری این شهرستان برگزار شد.

این مسابقات در روز نخست خود دارای حاشیه‌های بود که با هم مرور می‌کنیم.

*به محض ورود جواد خیابانی به سالن مسابقات جمعی از خبرنگاران و همکاران صدا وسیمای وی با ایشان مصاحبه گرفتند.

*قبل از ورود خیابانی به سالن هدایتی مجری شبکه افلاک این برنامه را اجرا می‌کرد که با ورود ایشان و به رسم مهمان‌نوازی جواد خیابانی مجری این برنامه شد.

*در افتتاحیه این مراسم محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی پهلوانی با دو زبان فارسی و انگلیسی از مهمانان خارجی و داخلی به لرستان تقدیر کرد.

*در این مسابقات باستانی‌کاران لرستانی چند دقیقه‌های با حرکات ورزشی خود به صورت گروهی و فردی هنرنمایی کردند.

*نکته جالب توجه این بود که محمدرضا طالقانی سرپرست فدراسیون زورخانه‌ای کشور در گوشه‌ای از سالن در بین تماشاگران خرم‌آبادی مسابقات را همراهی می‌کرد.

*جواد خیابانی صحبت‌های استاندار لرستان، نمایندگان مجلس و رئیس ستاد برگزاری این مسابقات یعنی علی دولتشاهی را به زبان انگلیسی برای مهمانان خارجی ترجمه کرد.

*با نواختن آهنگ ساز و دهل لری جمعی از تماشاگران با تشویق تیم‌های ایرانی رقص‌های محلی اجرا کردند که برخی از ورزشکاران و همراهان خارجی آنها تماشاگران را همراهی می‌کردند.

*مرشدهای لرستانی اشعار مختلفی نظیر دایه دایه وقت جنگ است را اجرا کردند.

*در این مسابقات نوجوانان لرستانی با پوشیدن لباس‌های محلی ورزشکاران را به سمت تشک مسابقات همراهی کردند.

*عدم صدور کارت برای خبرنگاران داخل لرستان به این مسابقات آنها را برای مصاحبه با مهمانان و ورزشکاران داخلی و خارجی با مشکل مواجه کرده بود.

*سالن پنج هزار نفری تختی خرم‌آباد مملو از تماشاگران با تعصب لرستانی شده بود.

* در این مراسم از پهلوان رضا سوخته‌سرائی، قهرمان جهان، محمد نصیری قهرمان المپیک و جهان و اسطوره وزنه برداری، بهداد سلیمی، قهرمان المپیک و قهرمان اخلاق، طالب نعمت‌پور، قهرمان المپیک در رشته کشتی فرنگی، عبدالله عزیزی، قهرمان آسیا و کشتی فرنگی، منصور مهدی‌زاده، پهلوان و قهرمان جهان، پهلوان باشی علیرضا سلیمانی، قهرمان جهان - حسن تقدس‌نژاد، معاونت صدا و سیما و ....تقدیر شد.

*براساس این گزارش همچنین از علی دولتشاهی، مسئول اقتصادی ورزش آسیا، حسین هدایتی، مسئول فرهنگی ورزشی باشگاه استیل آذین، مهندس هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، داریوش ارجمند، هنرمند محبوب سینما و سخنگوی مرام پهلوانی و محمد بنا قهرمان جهان و سرمربی موفق کشتی فرنگی در المپیک 2012 لندن نیز دراین مراسم تقدیر و تجلی شد.

* نخستین مسابقات کشتی پهلوانی جهان با عنوان جام جهان پهلوان تختی از صبح امروز با حضور 36 کشتی‌گیر از 25 کشور در سالن ورزشی تختی خرم‌آباد آغاز شده است.

گزارش از الهیار محمودی فر

انتهای پیام/2304/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول