اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی ـ گرگان

آهنگران: مداحان مبلغ دین باشند/ اقتصاد، محور فعالیت مداحان نباشد

صادق آهنگران با بیان اینکه در مداحی باید به سبک، اشعار و محتوا توجه شود، گفت: مداحان مبلغ دین و سیره اهل‎بیت (ع) باشند و در این عرصه نباید اقتصاد، محور فعالیت مداحان قرار بگیرد.

آهنگران: مداحان مبلغ دین باشند/ اقتصاد، محور فعالیت مداحان نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) شامگاه پنجشنبه در حاشیه یازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: مداحی با هنر آمیخته است لذا اشعار مناسب، سبک مداحی، نوا و هیئت‌داری از جمله مواردی است که غنی بودن آن به جذب مخاطب کمک می‎کند.

وی تصریح کرد: منبر و مداحی جایگاه ارزشمند و دارای احترامی است که نباید بیان سخن ناسزا و ناشایست از سوی مداحان در تریبون‎ها عنوان شود.

فرهنگ عاشورا دشمن را به زانو درآورد

این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه مداحان باید به استناد استدلال و منطق به بیان خطابه خود بپردازند، افزود: مداحان اگر از چارچوب شرع خارج شوند در حقیقت به نفع دشمن عمل کرده و خودشان متضرر می‎شوند.

آهنگران با بیان اینکه اختلاف بین شیعه و سنی یکی از اهداف استکبار محسوب می‎شود، ادامه داد: دشمن از اینکه حتی در خانه‎ها اختلاف به وجود آید خوشحال است حال اگر سطح این اختلافات در مسائل قومی و قبیله‎ای جریان پیدا کند موجبات خرسندی دشمنان صدچندان خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرهنگ عاشورا به عنوان فرهنگ اخلاق که درون‎مایه تربیتی، اجتماعی، سیاسی، حماسی و ... دارد سبب شده تا ناکامی دشمن را به همراه داشته و به زانو درآورد که اگر غیر از این باشد مداحی به انحراف کشیده شده و موجبات تقویت دشمن را فراهم می‎کند.

آهنگران از شیوه برخی مداحان انتقاد کرد

این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) فعالیت در عرصه مداحی را مقدس خواند و تصریح کرد: مداحان باید سیاست، بینش، اخلاق، استکبارستیزی و عدالتخواهی را در مدح خود به نیکویی نشان دهند.

آهنگران با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه اهل بیت (ع) نباید پل اقتصادی قرار بگیرند خطاب به مداحان گفت: رسالت مداحان تبلیغ دین است، ارائه اشعار و متون بی‎سند در مراسمات عزاداری برای جلب مخاطب، مردود است.

وی با انتقاد از شیوه برخی مداحان در عرصه مداحی خاطرنشان کرد: برخی اهل بیت (ع) را معرفی می‎کنند تا خودشان را مطرح کنند که این شیوه مغایر با ارزش‎ها و اصول اعتقادی ما است.

مداحان باید در جامعه روشنگری کنند

این مداح و ذاکر اهل بیت (ع) با بیان اینکه مداحی شغل نیست، اظهار داشت: کسانی که برای منبرهای خود هزینه قائل می‎شوند اینها کراهت دارد و آسیب‎هایی به همراه دارد.

آهنگران خاطرنشان کرد: یک مداح باید نسبت به آیات، روایات، احادیث، نهج‎البلاغه، تفسیر، مسائل سیاسی و ادبیات از فهم کافی برخوردار باشد تا بتواند نسبت به روشنگری مردم که همان رسالت تبلیغ است به خوبی عمل کند.

انتهای پیام/83001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول