اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

حبله‏ رود جزو پروژه‌های توسعه سازمان ملل متحد در ایران است

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح حبله رود جزو پروژه‌های توسعه سازمان ملل متحد در ایران است که باید با دقت اجرایی شود.

حبله‏ رود جزو پروژه‌های توسعه سازمان ملل متحد در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان، محمدهادی نوچه که مدیر اجرایی طرح حبله رود در استان سمنان نیز هست، در این‏باره اظهار داشت: طرح و برنامه‌هایی که بدون توجه به دانش بومی و سیستم اطلاعات محلی تهیه و اجرا می‌شوند، به اهداف مورد نظر نمی‌رسند.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس در اجرای فاز اول این طرح از روستاییان خواسته شد تا نیازها و پروژه‌های مورد نیاز خود را اعلام کنند.

نوچه افزود: اگر مردم نیازهای خود را بگویند، در اجرای پروژه نیز احساس مالکیت کرده و از آن استقبال خواهند کرد و قطعأ طرح نیز با موفقیت اجرا خواهد شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تمرکززدایی و اعتلای همکاری و هماهنگی بین سازمان‏های دولتی و مردم، توسعه اجتماعی با محوریت ایجاد و تقویت تشکل‌های مالی و اداری و افزایش اشتغال در روستاها، توسعه اقتصادی با محوریت منابع آب و خاک و افزایش تولید و درآمد زیر حوزه‌ها و روش‏شناسی شناخت مشارکت‏مدار برای آماده‏سازی برنامه یک‏پارچه مدیریت منابع آب و خاک از دیگر اهداف این طرح است.

استقلال و توانمند کردن زنان جامعه؛ هدف طرح حبله رود 

مدیر اجرایی طرح حبله رود در استان سمنان با اشاره به اینکه این پروژه جزو پروژه‌های راهنمای جوامع محلی و برنامه توسعه سازمان ملل متحد در ایران است که با همکاری و مشاوره سازمان فائو آغاز شده، خاطر‌ نشان کرد: به طور کلی، هدف نهایی پروژه و همه فعالیت‌های آن باید در راستای مشارکت مردم و توسعه پایدار منطقه صورت گیرد.

نوچه گفت: بهبود وضع نهادهای تصمیم‏گیری و برنامه‏ریزی مردمی و محلی، تشکیل یک گروه فعال در روستا، تشکیل تعاونی تولید روستایی، تشکیل شرکت تعاونی بهره‏برداری محصولات فرعی مراتع (باریجه) اجرای پروژه حفاظت و مدیریت مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی توسط مردم محلی، ایجاد صندوق مالی با به‏کارگیری الگوی صندوق‌های اعتبارات خرد، مدیریت مرتع در قالب مدیریت چرا، توسعه پروژه‌های بیولوژی از قبیل بذرپاشی و کپه‏کاری توسط تشکل‌ها، گوشه‌ای از نتایج و دستاوردهای این طرح است.

وی گفت: یکی از اهداف این طرح، استقلال و توانمند کردن زنان جامعه هدف است که در این راستا، تشکل‌های بسیار خوبی شکل گرفت که تشکل بانوان زنبوردار حوزه رامه و طرح مدیریت مرتع از آن جمله است.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول