اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ترکیب شورای هیئت‏های مذهبی استان سمنان مشخص شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، نتایج چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‏های مذهبی این استان را اعلام کرد و گفت: 49 نفر با کسب بیشترین آرا، برای مدت چهار سال به عنوان اعضای اصلی این شوراها انتخاب شدند.

ترکیب شورای هیئت‏های مذهبی استان سمنان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام علی شکری در نشست خبری خود با خبرنگاران در محل این اداره‌کل اظهار داشت: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‏های مذهبی این استان هم‏زمان با سراسر کشور، جمعه، سوم آبان‌ماه در شهرهای سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، مهدیشهر، سرخه، آرادان، بسطام، میامی و بیارجمند برگزار شد.

وی تعداد کاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‏های مذهبی استان سمنان را 120 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 49 نفر با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی شورای هیئت‏های مذهبی استان سمنان به مدت چهار سال انتخاب شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه برای شهرستان‏هایی که 150 هیئت مذهبی دارند، پنج عضو اصلی و دو نفر علی‏‌البدل انتخاب شدند، اذعان داشت: شهرستان‏های دارای 151 تا 500  هیئت مذهبی نیز هفت نفر عضو اصلی و سه نفر علی‏‌البدل، شهرستان دارای 501 تا یک هزار هیئت، 9 نفر اصلی و سه نفر علی‏‌البدل، شهرستان‏های دارای یک هزار و 500 هیئت،11 نفر اصلی و پنج نفر علی‌‏البدل و برای شهرستان‏هایی که بیش از یک هزار و 500 هیئت مذهبی داشتند 13 نفر عضو اصلی و پنج نفر نیز علی‏‌البدل انتخاب شدند.

شکری با بیان اینکه در شهرستان شاهرود از 550 هیئت دارای مجوز فعالیت، 455 هیئت در انتخابات شرکت داشتند، متذکر شد: پس از شمارش آرا، امیرحسین بافنده با 31 رأی، محمد ابراهیمی 27 رأی، سیدمحمد موسوی 24 رأی، جواد رضاپور 23 رأی، محمدرضا نصرتی 22 رأی، طاهره درویش 22 رأی و حمیدرضا کیقبادی با 21 رأی به عنوان اعضای اصلی و معصومه اعطفایی، سیدرضا حسینی و مهدی عسگری نیز به عنوان اعضای علی‏البدل شورای هیئت‏های مذهبی این شهرستان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان مهدیشهر نیز ابوالفضل سقائیان با 46 رأی، علی‏رضا شپری با 35 رأی، جبار دوست‏محمدیان با 33 رأی، علی ارمغانی با 32 رأی و علی‏آقا مستخدمین‏حسینی با 31 رأی به عنوان اعضای اصلی و محمد تبیانیان و محمدعلی ذاکری نیز اعضای علی‏البدل شورای هیئت‏های مذهبی این شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، سیدمحمد احمدی با 17 رأی، سیدامیر تقوی 15 رأی، محمد اشرفی14 رأی، محمدتقی عبدالله‏زاده 14 رأی، حسین روشنفکر 13 رأی، علی رجب‌بیکی 12 رأی، سیدمحمدآقا شفایی 12 رأی و فرحناز عمویی و مطهره نجفی با 11 رأی نیز را به ترتیب جزو اعضای اصلی و علی‏البدل شورای هیئت‏های مذهبی شهرستان دامغان نام برد.

شکری اضافه کرد: در شهرستان سمنان هم رمضان جدیدی با 70 رأی، داوود شاهی با 59 رأی، ناصر زمانی‏پور 48 رأی، محمد آلبویه 40 رأی، محمدرضا همتی 31 رأی به عنوان اعضای اصلی و مرتضی خیرآبادی و علی‏محمد ماجدی به عنوان اعضای علی‏البدل بالاترین آرا را از آن خود کردند.

وی حسین شریفی با 45 رأی، کاظم‏آقا حسینی 34 رأی، حسین سروی 31 رأی، احمد موذنی 29 رأی، رحمت‏الله رنجبر 24 رأی را از اعضای اصلی و حمیدرضا قنبری با 21 رأی و منیر اشتری با 17 رأی نیز به عنوان اعضای علی‏البدل شورای هیئت‏های مذهبی شهرستان گرمسار برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در شهرستان میامی نیز احمد کیوان با 10 رأی، داوود منصوری هشت رأی، روح‏الله سعادتی هشت رأی، حوا حسنی هشت رأی و رمضانعلی وزیری با شش رأی اعضای اصلی و هاجر حقوقی و حوریه سهرابی با پنج رأی به عنوان عضوهای علی‏البدل شورای هیئت‏های مذهبی این شهرستان انتخاب شدند.

شکری ابراز داشت: ابراهیم باقری با 49 رأی، رحمت‏الله باقری 29 رأی، محمد باقری 37 رأی، علی احمدی31 رأی، حسین کریمی 23 رأی، حسین باقری 19 رأی به عنوان اعضای اصلی و سمیه احمدی، رضا صانعی و طاهره احمدی هم به عنوان اعضای علی‏البدل موفق شدند در چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‏های مذهبی بیارجمند بیشترین آرا را کسب کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان سرخه نیز ابوالقاسم فیض با 22 رأی، محمد لاسجردی‏نژاد 19 رأی، حمید بافتی 18 رأی، ابوذر ادهم 16 رأی، حسین کلامی 11 رأی اعضای اصلی و حسن ادهم و علی‏رضا ادهم نیز به عنوان اعضای علی‏البدل انتخاب شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، سیدعلی‏اکبر میری با 10 رأی، محمدعلی قلیان با 9 رأی، اصغر علی‏بیگری 9 رأی، سیدحسین هاشمی هفت رأی، محمداسماعیل بسطامی هفت رأی، سیدمصطفی رضوانی شش رأی و حسن محمدی با شش رأی را نیز به ترتیب جزو پنج نفر اصلی و دو نفر علی‏البدل چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‏های مذهبی بخش بسطام معرفی کرد.

استان سمنان دارای یک هزار و 227 هیئت مذهبی است که شهرستان شاهرود با 500 هیئت بیشترین و شهرستان آرادان با 28 هیئت کمترین هیئت سطح استان سمنان را به خود اختصاص داده‌‏اند.

ساماندهی، هدایت، حمایت و نظارت بر عملکرد هیئت‌های مذهبی جزو چهار وظیفه اصلی شورای هیئت‌های مذهبی است.

انتهای پیام/2249/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول