اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه:

پنجمین جشنواره طوبی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی تبلیغی-فرهنگی طوبی در سال جاری، گفت: جامعة المصطفی العالمیه بر ضرورت شناسایی استعدادها در فضاهای سنتی و جدید تبلیغ تأکید دارد.

پنجمین جشنواره طوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صادقی‌پناه بعد از ظهر امروز در همایش بین المللی مبلغان محرم‌الحرام با اشاره به اهمیت ماه محرم برای مسلمانان، اظهار کرد: بار دیگر در آستانه ماه محرم قرار گرفتیم، ماهی که فضای جوامع اسلامی و جهان بشریت به معنویت امام حسین (ع) عطر‌آگین می‌شود.

وی با بیان اینکه رمز بقای اسلام عاشورا و عزاداری‌های امام حسین (ع) است، گفت: در طول تاریخ علما، فقها و محققین پیرامون این حادثه بزرگ و تاثیرات فرهنگی و تبلیغی آن بیانات عمیق و علمی بسیاری داشته‌اند و این حادثه منشا تحولات بزرگی در اسلام بوده است.

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: یکی از مهمترین ابزارهای علمای ما برای انجام رسالت آشنایی مردم با فرهنگ عاشورا ابزاری به نام منبر و خطابه بوده است.

وی افزود: علما بر روی منبر مردم را با اهداف حرکت امام حسین (ع) و قیام عاشورا آشنا می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی‌پناه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که تبلیغ سنتی بدیل ندارد، گفت: این روش تبلیغی باید ادامه یابد و ما باید از آن حراست کنیم.

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه در ادامه سخنان خود با طرح سئوالی گفت: امروز بر اساس تحولاتی که در دنیا اتفاق افتاده است آیا فرصت بهره‌گیری از دیگر ابزارهای تبلیغی نیست؟ آیا وقت آن نرسیده که علاوه بر منبر به ابزارهای دیگر هم توجه کنیم؟

وی استفاده از دیگر ابزارهای تبلیغی را مهم دانست و گفت: فعالیت بیش از 250 تشکل فرهنگی توسط طلاب جامعة المصطفی العالمیه که در قالب سایت‌ها و مجلات کار می‌کنند، نشان از استفاده طلاب از ابزارهای جدید تبلیغی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی پناه افزود: مقام معظم رهبری فرمودند تبلیغات سنتی بدیل ندارد، لیکن این کافی نیست، امروز وسایل تبلیغ نوشتاری و گفتاری به قدری متنوع است که اگر ما به این وسایل توجه نکنیم یک خسارت بزرگ تاریخی برای دین به همراه آورده‌ایم.

وی بیان کرد: نه تنها باید مهارت‌هایمان را نسبت به ابزار جدید افزایش دهیم بلکه باید فرهنگ استفاده از ابزار جدید را نیز گسترش دهیم.

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه گفت: جامعة المصطفی العالمیه به عنوان نهادی که افتخار خدمت‌گذاری به شما را دارد در عرصه‌های مختلف زمینه را برای رشد طلاب فراهم کرده است.

وی افزود: جامعة المصطفی العالمیه علاوه بر اینکه تبلیغ سنتی را ترویج می‌کند در کنار آن با بهره‌گیری از فرمایشات رهبری زمینه و شرایط را برای استفاده طلاب از ابزارهای تبلیغی فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی پناه با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی تبلیغی-فرهنگی طوبی در سال جاری عنوان کرد: جامعة المصطفی العالمیه به ضرورت شناسایی استعدادها در فضاهای سنتی و جدید در جشنواره طوبی تاکید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یک طلبه برای تبلیغ نیاز به دو بال یعنی علم و مهارت‌های تبلیغی دارد، گفت: اگر طلبه علم داشته باشد اما بیان مناسبی نداشته باشد نمی‌تواند مخاطبان خود را جذب کند.

وی با بیان اینکه شما سربازان امام زمان (عج) هستید، تصریح کرد: بیایید امسال با هم متحد شویم که فرهنگ اهل بیت (ع) را در تمام عرصه‌ها و کشورها با ابزارهای تبلیغی جدید گسترش دهیم.

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: امسال تمام گزارشات تبلیغی شما وارد جشنواره طوبی خواهد شد و مورد بررسی داوران قرار خواهد گرفت.

وی گفت: شما علاوه بر فعالیت در عرصه تبلیغ می‌توانید عکس‌های مناسبی از مراسم عزاداری بگیرید و در جشنواره طوبی ارائه کنید و نشان دهید که چگونه مسلمانان برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند.

صادقی‌پناه با اشاره به اینکه امسال بخش منبر در پنج رشته جشنواره شرکت داده می‌شود، عنوان کرد: فن خطابه، فن رسا، روش بیان احکام، پاسخ به شبهات و شیوه جذب جوانان به معارف اسلامی رشته‌های بخش منبر در جشنواره طوبی هستند.

انتهای پیام/2258/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول