اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان قم:

کفش ماشینی رتبه نخست صادرات استان قم را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان قم گفت: کفش ماشینی بیشتر صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

کفش ماشینی رتبه نخست صادرات استان قم را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یونس عالی‌پور امروز در سومین جشنواره صنعت کفش ماشینی استان قم با اشاره به تشکیل خوشه کفش، فرش و درودگری در آینده نزدیک اظهار کرد: استان قم نیازمند خوشه‌های صنعتی است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌های سالانه کفش ماشینی ادامه داد: کفش ماشینی در استان قم رتبه نخست صادرات را به خود اختصاص داده است.

عالی‌پور با اشاره به رقابت‌پذیر بودن بازار کفش ماشینی اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه فروش کالا نیست بلکه شناسایی رقبا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان قم با بیان اینکه رویکرد این سازمان تجارت در تولید است، گفت: تولید برای بالا بردن جایگاه خود باید همراه با تجارت باشد در غیر این ‌صورت کاری بی‌نتیجه است.

عالی‌پور تغییرات قیمت کفش همراه با نوسانات دلار را عامل کاهش مشتری دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کفش جزء نیازهای ویژه و از جایگاه نیازهای اساسی چون پوشاک، مسکن و غذا برخوردار است و خوش‌اقبالی دیگر این صنعت استفاده همه‌گیر آن است که می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

عالی‌پور بیان کرد: به یقین تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تمام دست‌اندرکاران کفش استان قم با حسن نظر از مزایای ویژه این صنعت به اعتلای جایگاه آن همت داشته و با بذل اهتمام به کیفیت آن توانسته‌اند این صنعت را به کالای اول صادراتی استان تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و تربیت طراحان خوش قریحه، ارتقای کیفی و کمی تولیدات، نوسازی ماشین‌آلات و مطالعه بازارهای فرامنطقه‌ای می‌تواند بقای صنعت کفش و صنایع وابسته آن را تضمین کرده و جایگاه استان را به عنوان قطب کفش ماشینی ارتقا بخشد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم اظهار داشت: بی‌تردید برگزاری کارگروه‌ها و جشنواره‌هایی از این قبیل برای تشویق تلاشگران عرصه تولید و ارج نهادن به زحمات برگزیدگان و پیشکسوتان این صنعت است و می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های جدید و اعتلای روز افزون آن نقش مهمی را ایفا کند.

انتهای پیام/2258/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول