اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم مطرح کرد

تشکیل شهرک تخصصی صنف کفش ماشینی در قم

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم مصوبه سومین جشنواره صنعت کفش ماشینی قم را تشکیل شهرک تخصصی برای صنف کفش ماشینی اعلام کرد.

تشکیل شهرک تخصصی صنف کفش ماشینی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا دهناد ظهر امروز در سومین جشنواره صنعت کفش ماشینی استان قم با اشاره به تاسیس شهرک تخصصی صنایع مربوط به کفش ماشینی، از انجام کارهای مطالعاتی این شهرک ظرف یک ماه آینده خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه در دهه اخیر مقام معظم رهبری سیاست نام‌گذاری سال‌ها را به سمت سوق دادن مدیران به حوزه اقتصادی هدایت کرده‌اند، گفت: ما مدیران باید در برنامه‌ریزی‌ها به این تدابیر و سیاست‌ها به طور عملی توجه کنیم.

وی با بیان لزوم تحرک از حوزه نظر به حوزه عمل افزود: برای رسیدن به حوزه اقتدار ملی، اقتدار اقتصادی لازم و ضروری است.

دهناد با اشاره به تولید کفش صنعتی در استان‌های قم، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی گفت: آماری که در حوزه تولید کفش در استان‌های مطرح در این صنعت وجود دارد، نشان می‌دهد که راه برای بروز خلاقیت و پیشرفت باز است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم گفت: آمارها نشان می‌دهد استان قم جایگاه ویژه‌ای در تولید کفش صنعتی کشور دارد.

وی با اشاره به جایگاه صنایع چاپ و نشر، فرش، درودگری و کفش صنعتی در استان قم بیان کرد: اقداماتی در خصوص هر کدام از این صنایع انجام شده اما ظرفیت پیشرفت و کار بیشتر وجود دارد و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

دهناد در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت صادرات کفش صنعتی اظهار کرد: استان قم رتبه اول صادرات کفش صنعتی را در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قم با بیان اینکه آمار وزارت اقتصاد و دارایی نشان می‌دهد در استان قم با وجود تمام مشکلات اقتصادی کشور تولید ثروت داشته است، عنوان کرد: از 50 میلیون دلار صادرات استان، 65 تا 70 درصد آن مربوط به کفش ماشینی است.

وی صنعت تولید کفش ماشینی را الگوی مناسبی برای سایر حوزه‌های اقتصادی استان دانست و گفت: از اقدامات خوب این صنعت ایجاد برند واحد کفش صنعتی استان قم است

سومین جشنواره صنعت کفش استان قم امروز در سالن سینما وتوس با حضور مسئولان استانی و جمعی از تولیدکنندگان استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان و تهران برگزار شد. وزیر صنعت تجارت سومالی، سفیر سومالی و هیئت همراه از دیگر مهمانان این جشنواره بودند.

انتهای پیام/2258/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول