اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

شناخت معارف اهل بیت (ع) اولین اصل مسئولیت در هیئات مذهبی است

امام جمعه چناران گفت: معرفت و شناخت معارف اهل بیت (ع) اولین اصل مسئولیت در هیئات مذهبی است

شناخت معارف اهل بیت (ع) اولین اصل مسئولیت در هیئات مذهبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، همایش علمداران محرم با حضور گسترده مبلغین، مسئولان هیئات مذهبی و مداحان ظهر امروز در مسجد کارخانه قند چناران برگزار شد.

در این مراسم که ائمه جمعه چناران، گلبهار و گلمکان و نیز جمعی از مسئولین شهرستان حضور داشتند، امام جمعه چناران با بیان اینکه پرچم اهل بیت (ع) در دستان مبلغین، هیئات مذهبی و مداحان به عنوان خدمتگزاران به ائمه (ع) است، افزود: مسئولیت و خدمتگزاری در دستگاه امام حسین (ع) و در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نعمت فوق لیاقت است.

حجت‌الاسلام مظفر تاجی با بیان حدیثی از امام رضا (ع) که فرمودند خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند، تصریح کرد: معرفت و شناخت معارف اهل بیت (ع) اولین اصل مسئولیت در هیئات مذهبی است.

وی شناخت مسئولان هیئات مذهبی نسبت به مقام، جایگاه، سیره و روش اهل بیت (ع) را یک ضرورت دانست و افزود: محرم تنها در سینه‌زنی و زنجیرزنی خلاصه نمی‌شود، بلکه ترویج دین و سیره اهل بیت (ع) باید محور اصلی در برنامه هیئات باشد.

در ادامه این همایش، محمد نجاتی از مولفان و اساتید خراسانی طی سخنانی گفت: هیئت مذهبی یک تشکل فراجناحی است و نباید مورد سوء‌استفاده سیاسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر کارکرد آموزشی، کارکرد تربیتی و کارکرد انگیزشی هیئات تصریح کرد: انجام کار تشکیلاتی، تقسیم کار، ایجاد کمیته‌های تعیین و تایید محتوا، کمیته جذب و کمیته نیازسنجی و ارزیابی در هیئات از موارد ضروری و لازم الاجرا است.

نجاتی داشتن شعار و عنوان در مناسبت‌ها را از دیگر بایدهای هیئات ذکر کرد و خواستار انتقال هیئات کم‌جمعیت و خانگی به مساجد با هدف انسجام و تجمیع هیئات شد.

انتهای پیام/2202/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول