اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل قطار شهری اهواز خبر داد

راه‌اندازی 6 ایستگاه متروی اهواز تا سال 93

مدیرعامل قطار شهری اهواز گفت: اگر اعتبار لازم را در اختیار داشته باشیم در مرحله اول 6 ایستگاه را تا پایان سال 93 به بهره‌برداری خواهیم رساند.

راه‌اندازی 6 ایستگاه متروی اهواز تا سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عباس هلاکویی ظهر امروز در بازدید از ایستگاه دروازه و در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: ایستگاه دروازه اهواز به لحاظ سازه‌ای دارای تجهیزات و امکانات بسیار خوبی بوده و اکنون بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی ایستگاه‌ها نیاز به 180 میلیون دلار اعتبار داریم گفت: برای جذب این میزان اعتبار را باید از طریق صندوق توسعه ملی و یا فاینانس استفاده کنیم.

مدیرعامل قطار شهری اهواز در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم جذب اعتبار مناسب امکان تعطیلی پروژه قطار شهری اهواز وجود دارد افزود: مشکلات ما ارزی و نه ریالی است لذا فکر نمی‌کنم که کار تعطیل شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مجوز جذب 150 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه و 380 میلیون دلار از طریق فاینانس را به ما داده‌اند اما چون یک دستگاه اجرایی محسوب می‌شویم این میزان را به ما نمی‌دهند.

هالاکویی ادامه داد: قطار شهری یک دستگاه اجرای و زیر نظر شهرداری است و به همین بابت صندوق توسعه ملی حاضر به پرداخت اعتبار به شهرداری نیست چرا که معتقد است شهرداری میزان دریافت شده را پس نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه هیچ موقع مترو در دنیا درآمدزا نبوده است افزود: مترو یک تشکیلات سودآور نیست بلکه عام المنفعه است لذا دولت پشت این طرح است.

مدیرعامل قطار شهری اهواز افزود: درحال حاضر 6 ایستگاه فرودگاه، زیتون، شهید بندر (چهارشیر)، شرکت نفت، دروازه و فرهنگیان به لحاظ فیزیکی پیشرفت خوبی داشته و در صورت جذب اعتبار ارزی تا پایان سال 93 به طور کامل به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه نحوه و شکل ایستگاه‌های راه‌اندازی شده طوری است که می‌توان بهترین استفاده را از آن‌ها برد، عنوان کرد: در طول مسیر خط یک، اقدامات پدافندی خوبی همچون تخلیه مسافر با رعایت استانداردهای ایمنی که از موضوعات بسیار مهم بوده صورت گرفته است.

هلاکویی با بیان اینکه مسیر خط یک قطار شهری اهواز از زرگان آغاز شده و تا ایستگاه شهید بقایی امتداد دارد افزود: با توجه به اینکه بیشترین مسافر از خط یک عبور می‌کند اولویت کاری ما بر روی این خط است.

وی ادامه داد: همچنین مسیر خط 2 از ایستگاه شهید دغاغله آغاز شده و تا کوت‌عبدالله امتداد دارد و مسیر خط 3 که از ایستگاه سه راه خرمشهر آغاز و تا ایستگاه سپیدار امتداد دارد در اولویت‌های بعدی ما قرار دارند.

انتهای پیام/72015/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول