اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش دماوند:

هدف از تشکیل انجمن‏های اولیا و مربیان تنها مسائل مالی نیست

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: اولیای دانش‏آموزان پایه و اساس اصلی در ارتقای سطح علمی هستند و هدف از تشکیل انجمن‏های اولیا و مربیان تنها مسائل مالی نیست.

هدف از تشکیل انجمن‏های اولیا و مربیان تنها مسائل مالی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد مشهدی‏عباسی ظهر امروز در همایش انجمن‏های اولیا و مربیان شهرستان دماوند در سالن اجتماعات قدسیه این شهر بیان کرد: نمود این ادعا با بررسی نمرات و کارنامه‏های خوب در مقطع ابتدایی به دلیل حضور اولیا در کنار دانش‏آموزان و پیگیری‏های مداوم پیش‏رفت یا پس‏رفت تحصیلی آنها دیده می‏شود.

وی افزود: در مقطع راهنمایی و دبیرستان، متأسفانه دقت و پیگیری و مراجعه اولیا به مدارس برای بررسی وضع تحصیلی فرزندان کاهش یافته و در نتیجه در بیشتر موارد شاهد افت تحصیلی دانش‏آموزان هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه اکثر مدارس دماوند هوشمند است، افزود: وضع تحصیل دانش‏آموزان در سایت‏های پیش‏بینی شده موجود است و خانواده‏ها می‏توانند بدون مراجعه به مدارس، نمرات و فعالیت‏های درسی فرزند خود را مشاهده کنند.

مشهدی‏عباسی همچنین در خصوص جلسات انجمن‏های اولیا و مربیان تصریح کرد: باید تفکر صرفاَ مالی درباره این جلسات از بین رفته و بیشتر بر روی حضور اولیا در صحنه برای اطلاع دقیق از وضع درسی دانش‏آموزان تأکید شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند ورود انجمن‏های اولیا و مربیان به مباحث آموزشی و تحصیلی دانش‏آموزان را بسیار ضروری خواند و اظهار کرد: این بهترین راهکار برای افزایش پیوند اولیا و مربیان است؛ چراکه همه اولیا خواهان اطلاع از وضع تحصیلی فرزندان خود و پیشرفت آموزشی مدرسه فرزند خود هستند.

مشهدی‏عباسی اظهار کرد: در صورت اطلاع از پس‏رفت یا افت تحصیلی فرزندان توسط اولیا می‏توان به بهبود این شرایط کمک کرد.

وی ادامه داد: همچنین بیشتر دانش‏آموزان وقتی بدانند که وضع تحصیلی‏شان مدام توسط پدر یا مادرشان پیگیری می‏شود، به طور ناخودآگاه تلاش بیشتری برای کسب نمرات بهتر می‏کنند.

شایان ذکر است؛ این همایش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان و با حضور اعضای انجمن‏های اولیا و مربیان و نیز با سخنرانی حسنعلی میرزابیگی، استاد دانشگاه تهران و نویسنده بیش از 120 عنوان کتاب در زمینه روان‏شناسی خانواده برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول