به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محمد مشهدیعباسی ظهر امروز در همایش انجمنهای اولیا و مربیان شهرستان دماوند در سالن اجتماعات قدسیه این شهر بیان کرد: نمود این ادعا با بررسی نمرات و کارنامههای خوب در مقطع ابتدایی به دلیل حضور اولیا در کنار دانشآموزان و پیگیریهای مداوم پیشرفت یا پسرفت تحصیلی آنها دیده میشود.
وی افزود: در مقطع راهنمایی و دبیرستان، متأسفانه دقت و پیگیری و مراجعه اولیا به مدارس برای بررسی وضع تحصیلی فرزندان کاهش یافته و در نتیجه در بیشتر موارد شاهد افت تحصیلی دانشآموزان هستیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه اکثر مدارس دماوند هوشمند است، افزود: وضع تحصیل دانشآموزان در سایتهای پیشبینی شده موجود است و خانوادهها میتوانند بدون مراجعه به مدارس، نمرات و فعالیتهای درسی فرزند خود را مشاهده کنند.
مشهدیعباسی همچنین در خصوص جلسات انجمنهای اولیا و مربیان تصریح کرد: باید تفکر صرفاَ مالی درباره این جلسات از بین رفته و بیشتر بر روی حضور اولیا در صحنه برای اطلاع دقیق از وضع درسی دانشآموزان تأکید شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند ورود انجمنهای اولیا و مربیان به مباحث آموزشی و تحصیلی دانشآموزان را بسیار ضروری خواند و اظهار کرد: این بهترین راهکار برای افزایش پیوند اولیا و مربیان است؛ چراکه همه اولیا خواهان اطلاع از وضع تحصیلی فرزندان خود و پیشرفت آموزشی مدرسه فرزند خود هستند.
مشهدیعباسی اظهار کرد: در صورت اطلاع از پسرفت یا افت تحصیلی فرزندان توسط اولیا میتوان به بهبود این شرایط کمک کرد.
وی ادامه داد: همچنین بیشتر دانشآموزان وقتی بدانند که وضع تحصیلیشان مدام توسط پدر یا مادرشان پیگیری میشود، به طور ناخودآگاه تلاش بیشتری برای کسب نمرات بهتر میکنند.
شایان ذکر است؛ این همایش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان و با حضور اعضای انجمنهای اولیا و مربیان و نیز با سخنرانی حسنعلی میرزابیگی، استاد دانشگاه تهران و نویسنده بیش از 120 عنوان کتاب در زمینه روانشناسی خانواده برگزار شد.
انتهای پیام/2568/ی30