اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظارات از استاندار جدید آذربایجان شرقی ـ 1

احیای موقعیت استراتژیک استان آذربایجان‌شرقی‌

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم استاندار جدید موقعیت استراتژیک آذربایجان‌شرقی را که طی چند سال گذشته سیر نزولی داشته احیاء کند.

احیای موقعیت استراتژیک استان آذربایجان‌شرقی‌

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های تاثیرگذار کشور و حتی منطقه در حوزه‌های صنعتی، تجاری، اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی است که توجه ویژه برای بهره‌برداری از آنها را می‌طلبد.

وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام استان در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن از جمله خودروسازی، پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع دفاعی، معدنی و ... گفت: آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت‌های بالقوه است که با مدیریتی هوشمندانه و آگاه می‌توان آنها را بالفعل کرد.

دهقانی درباره موقعیت حوزه انتخابیه‌اش نیز گفت: در شهرستان ورزقان طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام مجموعه مس سونگون نیز باید مورد توجه و اقبال ویژه باشد تا شاهد رونق نه تنها اقتصاد شهرستان و استان بلکه کشور به واسطه بهره‌برداری از این طرح‌های مهم معدنی باشیم.

دبیر کمسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دولت اعتدال و امید طرح‌های نیمه تمام مس سونگون را بدون پیشرفتی از دولت دهم تحویل گرفت و هنوز هم اتفاق خاصی برای پیشرفت یا ادامه در این پروژه‌ها رخ نداده است.

وی گزینه انتخاب شده برای سکانداری آذربایجان‌شرقی از سوی دولت یازدهم را مناسب ارزیابی کرد و گفت: استاندار منتخب دولت با توجه به حضورش در رده‌های مختلف مسئولیتی و شناختی که از استان و موقعیت‌های آن دارد می‌تواند تحولات اساسی و بنیادین را در آذربایجان‌شرقی بوجود آورد.

آمادگی کامل برای همکاری با استاندار برای توسعه و پیشرفت استان

دهقانی بر حضور 16 ساله جبارزاده بر مسند نمایندگی نیز تاکید کرد و گفت: جبارزاده با این حوزه آشنایی کامل دارد و مطمئنا این آشنایی و شناخت به وجود آمدن زمینه تعامل بین نمایندگان مجلس و نماینده ارشد قوه مجریه در آذربایجان شرقی را محکم‌تر و زمینه‌ساز برای پیشرفت استان خواهد بود.

نماینده مجلس نهم حضور در مجلس را از مزیت‌های ویژه استاندار جدید آذربایجان‌شرقی اعلام کرد و گفت: این تجربه باعث شده تا هم جبارزاده شناخت کافی از مردم استان و خواسته‌هایشان داشته باشد و هم مدیری مردمی محسوب شود تا مدیری امنیتی و پادگانی.

وی یادآور شد: نمایندگان استان آمادگی هرگونه همکاری با استاندار جدید برای پیشرفت و آبادانی آذربایجان شرقی را دارند.

انتهای پیام/60007/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول