اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لنده:

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عموم مردم است

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لنده گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست، بلکه وظیفه عموم مردم است.

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عموم مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل صبح امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بهترین گروه را خداوند در قرآن عامران به معروف و ناهیان از منکر معرفی کرده است.

وی افزود: همه اعمال نیک انسان حتی جهاد فی سبیل‌الله که از بالاترین اعمال به شمار می‌آید، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثال قطره‌ای است در مقابل دریا چرا که امر به معروف و نهی از منکر عامل بازدارنده گناهان است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لنده گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، انسان‌های شرور حاکمیت جامعه را به دست خواهند گرفت.

کیانی‌اصل گفت: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی ما فراموش شده است و باید تلاش کرد تا در جامعه احیا شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست، بلکه وظیفه همگانی عموم مردم است.

کیانی اصل عنوان کرد: ما همه مامور به انجام وظیفه در امر به معروف و نهی از منکر هستیم و نتیجه هر چه باشد، قابل قبول است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: دین مبین اسلام برای مسائل فردی، اجتماعی و از این قبیل مجازاتی تعیین نکرده است ولی برای آن‌هایی که از قانون و حدود شرعی خود عدول کنند مجازات‌هایی تعیین کرده است.

وی اذعان داشت: بحث امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص به ایران و کشورهای اسلامی نیست، بلکه در غرب و آمریکا قانونی مشابه امر به معروف و نهی از منکر هست که با نام نظارت مردم بر مردم در جامعه اجرا می‌شود که الهام گرفته از امر به معروف و نهی از منکر دین مبین اسلام است.

کیانی اصل در ادامه تصریح کرد: عامران به معروف و ناهیان از منکر باید در برخوردهای خود رعایت اخلاق‌مداری و صبر را پیشه کرده و از عصبانیت و زور آزمایی خودداری کنند.

امام جمعه شهرستان لنده یادآور شد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید روی کارهای خوب مانور بیشتری داد، چرا که کارهای خوب باعث هدایت و جذب جوانان و نوجوانان خواهد شد.

انتهای پیام/82013/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول