اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در گردهمایی بزرگ مبلغان‌:

حوزه در مقابل سبک شمردن کسوت روحانیت در سریال‌ها سکوت نمی‌کند‌

مدیر حوزه‌های علمیه نسبت به انتخاب بازیگر سریال‌های تلویزیونی و طنز در کسوت روحانیت انتقاد کرد و گفت: اگر این رویه استمرار داشته باشد، حوزه ساکت نخواهد ماند.

حوزه در مقابل سبک شمردن کسوت روحانیت در سریال‌ها سکوت نمی‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه منبر یکی از الطاف بزرگ خداوند است، بیان کرد: به برکت مجالس امام حسین (ع) مردم با دین و مذهب خدا بیشتر آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به شرایط خاص ماه محرم در ایران و جهان اسلام بیان کرد: باید مبلغان در این ماه دقت کنند که بر اساس سیاست‌های کلی نظام به تبلیغ دین بپردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید از ایجاد تنش در جامعه جلوگیری کرد، افزود: یکی از مشکلات امروز کشور خلأ اخلاق الهی و حسینی است و با تلاش مبلغان باید پرونده رذایل اخلاقی در جامعه بسته شود.

وی اهتمام هرچه بیشتر مبلغان به تربیت دینی جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از سوی مبلغان نسبت به تبیین مبانی دینی و معارف اهل بیت توجه لازم صورت گیرد و روحانیون به دلیل نجات مستضعفان شیعه نقش مهمی بر دوش دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مبلغان باید خداترس بوده و این مسئله رمز موفقیت در کار ایشان است، اظهار کرد: امانت‌داری و صداقت از دیگر مسائلی است که باید از سوی مبلغان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: مبلغان باید مردم را نسبت به ایجاد وقف جدید برای حوزه‌های علمیه تشویق کرده و در این راستا به ترویج سنت حسنه وقف اهتمام داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با انتقاد از صدا و سیما گفت: متاسفانه برخی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها و سریال‌ها شأن و جایگاه روحانیت را در ساخت محصولات خود حفظ نمی‌کنند، ‌به آنان هشدار می‌دهیم توهین به روحانیت و سبک شمردن کسوت مقدس آن بس است.

وی با انتقاد شدید از طرح برخی موضوعات از جمله انتخاب بازیگر سریال‌‌های تلوزیونی و طنز در کسوت روحانیت در سریالی به نام «شاهگوش» که در آینده پخش خواهد شد، افزود: اگر این رویه استمرار داشته باشد، حوزه ساکت نخواهد ماند و اگر واکنش نشان دهد چیزی برای دفاع نخواهید داشت.

انتهای پیام/2258/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول