اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اسلامشهر:

اسلامشهر در انتظار داشتن یک نماینده مستقل در مجلس است

عضو شورای اسلامی شهر اسلامشهر گفت: داشتن یک نفر نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی یکی از انتظارات و نیازهای مردم اسلامشهر است.

اسلامشهر در انتظار داشتن یک نماینده مستقل در مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، پرویز جعفری صبح امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: داشتن یک نفر نماینده مستقل از شهرستان اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم‌ترین ‌نیازها و انتظارات به حق شهروندان از مسئولان است.

وی افزود: شهرستان اسلامشهر با داشتن قریب به 500 هزار نفر جمعیت استحقاق ‌نماینده‌ای مستقل در خانه ملت را دارد، که به طور قطع با وجود یک نماینده از این شهرستان در مجلس شورای اسلامی می‌توان بیشتر از زمان حال پیگیر مطالبات مردم این منطقه شد.

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولان تاثیرگذار در منطقه و حتی در پایتخت، از موضع سیاسی با این خواسته مردم برخورد میکنند و بعضا مانع از انجام و نتیجه‌ گرفتن این خواسته می‌شوند.

جعفری با اشاره به ‌درخواست‌های مردمی، برای داشتن نماینده مستقل بیان داشت: طبق ماده 64 قانون اساسی، مجلس می‌تواند هر 10 سال تعداد 20 نفر به نمایندگان حوزه‌های واجد شرایط اضافه کند که این تصمیم‌گیری براساس تعداد جمعیت، جغرافیا و شرایط ویژه هر شهرستان گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اجرایی شدن ‌ماده 64 قانون اساسی در سال 1378، متاسفانه در سال 1388 که باید اجرای ماده 64 مورد بررسی قرار می‌گرفت، به دلایل مختلفی به تعویق افتاده و در حال حاضر لایحه‌ای از سوی دولت و طرحی هم از سوی مجلس در کمیسیون شوراهای مجلس در انتظار رسیدگی است.

عضو شورای شهر اسلامشهر عنوان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس پس از بررسی‌های کارشناسانه طی نامه‌ای، لایحه دولت را مستلزم اصلاحات لازم و طرح مجلس را هم چندان مناسب برای اجرا ندانسته و در آن قید کرده که در این طرح عدالت رعایت نشده است.

جعفری خواست عمومی شهروندان را طی سال‌های گذشته یادآور شد و بیان کرد: مردم اسلامشهر سال‌های زیادی است که درخواست داشتن نماینده مستقل را دارند ولی متاسفانه در لایحه دولت و طرح مجلس که در نوبت رسیدگی قرار دارد، دوباره حق شهروندان اسلامشهر نادیده گرفته شده و به خواست عمومی شهروندان اسلامشهری توجهی نکرده‌اند.

نماینده مردم اسلامشهر در پارلمان شهری گفت: در حال حاضر این نگرانی و دغدغه برای اسلامشهری‌ها وجود دارد که در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، باز هم اسلامشهر حوزه انتخابیه و نماینده مستقلی در خانه ملت نداشته باشند.

وی افزود: برای ایجاد حوزه انتخابیه مستقل راهکارها و پیشنهادهایی وجود دارد تا بدون داشتن بار مالی ‌و هزینه‌ای برای دولت، شهرستان اسلامشهر دارای حوزه انتخابیه و نماینده مستقلی در مجلس شورای اسلامی شود.

جعفری خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای اسلامی شهر، که نمایندگان مردم منطقه می‌باشند، یکدل و هماهنگ، موافق داشتن نماینده مستقل می‌باشند و انتظار دارند تا دیگر مسئولان و افراد اثرگذار در ادامه راه با مردم همگام و همراه باشند.

قابل ذکر است که در حال حاضر شهرستان‌های تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر دارای نمایندگان مشترکی در مجلس شورای اسلامی هستند و نداشتن دفتر نمایندگان و عدم حضور در اسلامشهر، دسترسی به نمایندگان تهران را برای شهروندان اسلامشهری تبدیل به یک رویا کرده و بیشتر نمایندگان فقط در ایام انتخابات در این شهر حاضر شده و در صدد جذب آرای مردم می‌باشند.

انتهای پیام/2302/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول