اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی ـ گرگان

مستندساز گلستانی: برخی سبک‌های مداحی ریشه تاریخی ندارد

مستندساز برگزیده گلستانی گفت: برخی سبک‌های جدید مداحی که در مجالس امام حسین (ع) اجرا می‌شود ریشه و مبنای کارشناسی و تاریخی ندارد.

مستندساز گلستانی: برخی سبک‌های مداحی ریشه تاریخی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورمحمد گیلانی امشب در حاشیه اجلاس پیرغلامان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اشاعه فرهنگ عاشورایی در نسل جدید یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در این اجلاس به آن پرداخته می‌شود.

وی تأثیر مستقیم سبک‌‌های جدید مداحی با استفاده از ابزارهای جدید را مهم خواند و تصریح کرد: سبک‌‌هایی که با فرهنگ عاشورایی مغایرت نداشته باشد می‌تواند به جذب مخاطبان کمک کند.

این مستندساز برگزیده تأکید کرد: نگاه جامعه به حماسه حسینی نباید فقط بر پایه احساسات استوار باشد بلکه تفکر و تعقل در قیام عاشورا یکی از مسائلی است که باید در مجالس عزاداری امام حسین(ع) به آن پرداخته شود.

گیلانی با بیان اینکه امام حسین (ع) و قیام عاشورا فقط تشنگی و زخم‌های شمشیر نیست، افزود: نسل جدید به دنبال چرایی قیام حسینی است و باید فلسفه قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان تبیین شود،

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا مرزها را درنوردیده است، ابراز داشت: در راستای تبلیغ قیام عاشورا، اجلاس پیرغلامان حسینی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

این مستندساز با بیان اینکه برنامه‌های اجلاس باید از لحاظ محتوا غنی‌تر شود، خاطرنشان کرد: حماسه حسینی باید در سطوح مختلف جغرافیایی اشاعه پیدا کند که این مهم منوط به تداوم و استمرار اجلاس‌های این‌چنینی است تا در درازمدت به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

گیلانی با اشاره به اینکه رسالت مداحان در این عرصه باید جلب رضایت خداوند باشد، گفت: جامعه مداحی نباید وابستگی به احزاب سیاسی داشته باشد.

وی یکی از دلایل موفقیت امام راحل در سطح جهان را عدم وابستگی به احزاب دانست و بیان داشت: فعالیت در عرصه مداحی باید برای جلب رضایت خدا، خلق خدا و اهل بیت (ع) باشد.

این برگزیده مستندساز گلستانی از برخی سبک‌های جدید که امروزه مداحان در مجالس عزاداری استفاده می‌کنند، انتقاد کرد و افزود: اشعار کارشناسی نشده مداحی که آمیخته به سبک غربی است در شأن اهل بیت‌(ع)‌ نیست و نباید بگذاریم این آسیب‌ها ترویج پیدا کند.

گیلانی ادامه داد: باید به شکل ریشه‌ای با احیای سنت‌ها به مداحی نگاه شود تا عرصه برای ورود کسانی که شناختی از قیام حسینی ندارند، باز نشود.

وی خاطرنشان کرد: در ترویج فرهنگ دینی باید از جذابیت و عنصر خلاقیت استفاده کنیم و برنامه‌ها به شکل مطلوبی مهندسی شود تا نسل جدید استقبال بیشتری از این برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول