اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

یکی از رهبران جریان سلفی مصر در گفت‌وگو با فارس:

اخوان محبوب‌تر از تمرد است/اسلامگراها در پارلمان اکثریت احراز می‌کنند

یکی از رهبران جریان سلفی مصر با بیان اینکه جماعت اخوان المسلمین در این کشور از جنبش تمرد محبوب‌تر است، تاکید کرد که در انتخابات آینده پارلمانی مصر اسلامگراها اکثریت را به خود اختصاص خواهند داد.

اخوان محبوب‌تر از تمرد است/اسلامگراها در پارلمان اکثریت احراز می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، جنبش «تمرد» چندی پیش اعلام کرد، این جنبش قصد دارد، در انتخابات آینده پارلمانی این کشور ضمن رقابت با احزاب دیگر تمام کرسی‌های پارلمان مصر را به دست آورد.

«انور البکیمی»، نماینده سابق پارلمان مصر و از رهبران حزب سلفی النور این کشور در واکنش به این اظهارات جنبش تمرد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تصریح کرد که جنبش تمرد از پایگاه مردمی برخوردار نبوده و از تجربه پارلمانی کافی برای موفقیت در انتخابات آینده پارلمانی مصر برخوردار نیست.

البکیمی گفت: با وجود رخ دادن انقلاب، اخوان المسلمین همچنان بزرگترین پایگاه مردمی را در مصر دارد و برعکس آنچه برخی در خصوص پایان این جریان به دنبال انقلاب 30 ژوئن شایعه کرده‌اند، جریان اسلام سیاسی رقیب اول و برجسته انتخابات آینده پارلمانی مصر است.   

البکیمی اظهارات خود را با این سخن پایان داد که وی به خوبی از نقش بارز جنبش تمرد در پیروزی انقلاب 30 ژوئن با خبر است، اما وی همچنین براین باور است، محبوبیتی که جنبش تمرد تصور می‌کند از آن برخوردار است، تنها محبوبیتی تبلیغاتی است و در میدان انتخابات و همه پرسی‌ها واقعیت خارجی ندارد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول