اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی ـ گرگان

صوفی: انقلاب مدیون مداحان و مداحان مدیون انقلابند

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه تحول در مداحی با پیروزی انقلاب آغاز و با دفاع مقدس به بلوغ رسید، گفت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون مداحان و مرثیه‌سرایان است و مداحان نیز مدیون انقلاب و دفاع مقدس هستند.

صوفی: انقلاب مدیون مداحان و مداحان مدیون انقلابند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین صوفی عصر امروز در نشست فصلی کانون مداحان و شاعران آئینی کل کشور که همزمان با یازدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در گرگان برگزار شد، اظهار داشت:‌ هر تشکل و حرکتی که باعث ایجاد یک حرکت ارزشمند در نظام اسلامی شود، مطلوب است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس پیرغلامان در گلستان ادامه داد: این اجلاس یک حرکت برای تبیین حرکت عاشورا و ایجاد فضای مناسب برای توجه به آثار و نغمات عاشورایی و کربلایی است.

معاون صدای رسانه ملی بیان کرد: کانون مداحان نیز امروز به یک تفکر انقلاب و عاشورایی تبدیل شده و لازم است همه ما بیش از پیش از وجود این تشکل استفاده کنیم.

صوفی متذکر شد: رسانه‌ ملی با برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی، در طی یازده دوره توانسته بستری را فراهم کند که تا از کسانی که صادقانه و در عین حال بر اساس لطف خدا شرایطی برایشان فراهم شده تا پیرغلامی برای امام حسین (ع) باشند تجلیل کنند.

وی اضافه کرد: رسانه ملی در این راه یک وسیله است و تلاش می‌کند تولیدات مداحان و کانون مداحان در اختیار قشر متدین و علاقمند قرار گیرد.

صوفی تأکید کرد:‌ تحول در مداحی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و در دفاع مقدس به بلوغ رسیده است.

وی ابراز کرد: بنابراین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون مداحان و مرثیه‌سرایان است و مداحان نیز مدیون انقلاب و دفاع مقدس هستند.

معاون صدای رسانه ملی خاطرنشان کرد: ایجاد انقلاب اسلامی باعث حرکت عظیم در مداحی شد و همچنین دفاع مقدس که برگرفته از تفکر عاشورایی است، باعث شد تحولی بزرگ در امر مداحی ایجاد شود و مداحان و مرثیه‌سرایان از این نظر هم مدیون انقلاب و دفاع مقدس هستند.

این مسئول تصریح کرد: در این چند سال از پیروزی انقلاب و به‌خصوص در اجلاس پیرغلامان حسینی تلاش شد عاشورا و کربلا که نقطه اتصال مردم و اهل بیت است به بهترین روش به جهانیان معرفی و به تصویر کشیده شود.

صوفی افزود: هر سال که اجلاس پیرغلامان برگزار می‌شود از تمام ظرفیت‌ها استفاده شده تا هر سال نسبت به سال قبل بهتر و باشکوهتر برگزار شود، تا این اجلاس از یک تحولی برخوردار باشد.

وی یادآور شد: امروز اجلاس به یک رشد قابل توجهی رسیده است.

صوفی با اشاره به میهمانی به استان خوزستان برای اجلاس دوازدهم، اظهار داشت: خوزستان علاوه بر ویژگی‌های عمومی استان‌های دیگر از یک قداست خاصی برخوردار است و تلاش خواهیم کرد اجلاس دوازدهم یک اجلاس کم‌نظیر باشد.

وی در پایان اذعان داشت: بازدید از شملچه و مناطق عملیاتی از برنامه‌های ویژه اجلاس دوازدهم خواهد بود.

انتهای پیام/83004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول