اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: براندازی دولت اسد به استقرار دولت افراطی در سوریه منجر می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه که به یونان سفر کرده هشدار داد براندازی دولت بشار اسد از راه‌های نظامی باعث استقرار دولتی افراطی در سوریه خواهد شد.

لاوروف: براندازی دولت اسد به استقرار دولت افراطی در سوریه منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد سقوط دولت سوریه در یک اقدام نظامی به مستقر شدن یک «افراطی» در این کشور منجر خواهد شد که تهدیدی جدی برای افراد ساکن سوریه و منطقه خواهد شد.

طبق گزارش صدای روسیه، آقای لاوروف که به آتن سفر کرده درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 گفت: «مخالفت‌های آشکاری با برگزاری این دیدار روسی ـ آمریکایی صورت گرفته که این مخالفت‌ها نه تنها در در میان طرفین سوری بوده بلکه در میان پایتخت کشورهای همسایه و غیرهمسایه بوده است.»

وی با طرح این استدلال که براندازی دولت بشار اسد از راههای نظامی به استقرار دولتی افراطی منجر خواهد شد افزود: «ما نباید اجازه دهیم این طرح شکست بخورد».

روسیه و آمریکا در تلاشند برای مذاکره جهت پایان خشونت‌ها در سوریه کنفرانسی برگزار کنند اما هنوز نتوانسته اند زمان، برنامه و شرکت کنندگان و جدول زمانی کنفرانس را نهایی کنند.

با این همه دو کشور گفته‌اند هر توافقی در کنفرانس باید بر اساس اعلامیه نهایی ملاقات گروه ویژه بحران سوریه باشد که در ژوئن سال میلادی گذشته در ژنو برگزار شد.

این اعلامیه که در پایان نشستی با حمایت سازمان ملل متحد صادر شد خواستار پایان بلافاصله خشونت‌ها و استقرار دولتی انتقالی شده بود که شامل هم برخی مقامات دولت بشار اسد را در بر بگیرد و هم برخی اعضای گروه‌های مخالف را. در این بیانیه از لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت حرفی به میان نیامده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول