اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

صنعت چاپ حامل مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی است

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه هر کالایی برای معرفی خود به بازار نیازمند چاپ و نشر است، اظهار کرد: صنعت چاپ حامل مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه است.

صنعت چاپ حامل مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج جلال قلعه‌شاخانی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر کردستان در محل مجتمع فجر این شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی صنعت چاپ را از کلیدی‌ترین صنایع در جوامع دانست و افزود: این صنعت نه تنها در توسعه فرهنگی بلکه در توسعه همه‌جانبه کشور در زمینه‌های گوناگون نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان صنعت چاپ را پیش‌برنده و مهم در تمامی صنایع دیگر عنوان کرد و گفت: سایر صنایع برای عرضه خود به چاپ نیاز دارند.

قلعه‌شاخانی با تأکید بر اینکه هر کالایی برای معرفی خود به بازار نیازمند چاپ و نشر است، اظهار کرد: صنعت چاپ حامل مهمترین مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه است.

وی در ادامه به برخی چالش‌ها در این حوزه اشاره کرد و گفت: ناکافی بودن سود در صنعت چاپ و نشر نسبت به مخاطراتی که در تولید آن وجود دارد یکی از این تهدیدها است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: فقدان آموزش‌های علمی برای فعالان این عرصه از دیگر مواردی است که در این زمینه ما را با گرفتاری‌هایی مواجه می‌کند.

قلعه‌شاخانی، مستهلک بودن تجهیزات، عدم استفاده از تکنولوژی دیجیتال و نبود سیاست‌های حمایتی دولت را از دیگر موضوعاتی دانست که در این رابطه نقش منفی بر چاپ و نشر کردستان دارند.

وی توسعه فرهنگی را زیربنای توسعه در سایر ارکان جامعه خواند و گفت: در سنجش میزان توسعه کشورها، میزان و کیفیت اقدامات در صنعت چاپ و نشر مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به تمامی این قضایا لازم است صنعت چاپ و نشر بیش از آنچه که امروز هست مورد توجه قرار داشته باشد.

قلعه‌شاخانی به برخی برنامه‌ها برای ارتقای صنعت چاپ و نشر استان کردستان نیز گریزی زد و گفت: در مرحله نخست در صدد هستیم با پرداخت تسهیلات به این صنعت، گام بلندی برای خروج از وضعیت فعلی برداریم.

وی افزود: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر به‌روز نمودن تجهیزات صنعت چاپ استان و همچنین استمرار کارگاه‌های آموزشی به منظور نیل به نتیجه مطلوب هستیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و توان فکری خانواده چاپ و نشر و تعاملات دو سویه و همچنین توانمندسازی زمینه رونق این صنعت استراتژیک در استان کردستان فراهم می‌شود.

قلعه‌شاخانی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی صنعت چاپ و نشر استان کردستان از افقی روشن و آینده‌ای درخشان فراهم شود.

 انتهای پیام/79012‌/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول