اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازاریابی شرکت داروسازی زهراوی:

ایران دومین تولید‌کننده داروی تزریقی کوپا‌مر در دنیا است

مدیر بازاریابی شرکت دارو‌سازی زهراوی گفت: ایران به عنوان دومین کشور تولید‌کننده داروی تزریقی کوپامر در دنیا محسوب می‌شود.

ایران دومین تولید‌کننده داروی تزریقی کوپا‌مر در دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امیرعباس حکمت ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه داروی تزریقی کوپامر برای کمک به درمان بیماران «ام.اس» در ایران تولید می‌شود، اظهار کرد: داروی کوپامر از حدود دو سال گذشته تاکنون در ایران تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید این دارو 18سال در اختیار اسرائیل بوده است، افزود: تولید و عرضه این دارو طی 18سال در اختیار اسرائیل بوده و ایران با تلاش‌های فراوان توانسته است، ترکیبات این دارو را کشف و دومین تولید‌کننده این دارو در دنیا باشد.

مدیر بازاریابی شرکت دارو‌سازی زهراوی با اشاره به مصرف این دارو در دوران بارداری، تصریح کرد: بیش از دو برابر بیماران «ام.اس» را بانوان و در سنین بارداری به خود اختصاص می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع «ام.اس» و باروری از چالش‌های اساسی خانواده‌های بیماران و متخصصان مغز و اعصاب است، ادامه داد: مصرف دارو‌های «ام.اس» در دوران بارداری مجاز نیست، اما این دارو نخستین دارویی است که در دوران بارداری زیر نظر پزشک قابل مصرف است..

حکمت، خواص دیگر این دارو را ضد‌افسردگی دانست و تاکید کرد: حدود 50 درصد از بیماران «ام.اس» دارای مشکلات افسردگی هستند و تزریق اینترفرن‌ها و دیگر دارو‌های «ام.اس» سبب تشدید این بیماری می‌شود، اما داروی کوپامر فاقد اثر جانبی افسردگی بوده و بیماران با تغییر دادن داروهایشان به کوپامر با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه داروی کوپامر سبب نوسانات آنزیم‌های کبدی در بیماران «ام.اس» نمی‌شود، اضافه کرد: این دارو از ویژگی‌های خوبی نسبت به دار‌وهای دیگر برخوردار است و یکی از پر‌فروش‌ترین دارو‌ها در دنیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول