اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات هزاران تن در اعتراض به همه‌پرسی منطقه نفت‌خیز ابیی

هیئتی بلندپایه از وزارت خارجه سودان به منظور اجرای توافقنامه‌های مشترک با سودان جنوبی به جوبا می‌رود؛ در همین حال هزاران عضو قبیله المسیریه در اعتراض به همه‌پرسی یکجانبه قبیله «دینگا» در منطقه مورد مناقشه ابیی تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران تن در اعتراض به همه‌پرسی منطقه نفت‌خیز ابیی

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابق، هیئت دیپلماتیک بلندپایه از دولت سودان به ریاست رحمت الله عثمان، معاون وزارت خارجه این کشور به سودان جنوبی سفر می کند تا با مقامات این کشور دیدار کند.

هیئت سودانی قرار است در این سفر که دو روز به طول خواهد انجامید به بررسی جزئیات مسائل مورد اتفاق بین روسای جمهور دو کشور در نشست دو هفته قبل خود در جوبا بپردازند.

منابعی دیپلماتیک گفتند که قرار است دو سودان تاریخ معینی را برای بازگشایی گذرگاه های آبی و خشکی و خطوط راه آهن بین دو کشور مشخص کنند.

انتظار می رود دو طرف درباره پیامدهای همه پرسی درباره سرنوشت منطقه نفت خیز ابیی که با اقدام یکجانبه قبیله دینگا نقوک برگزار شد نیز رایزنی کنند.

دو سودان اعلام کرده اند که نتیجه این همه پرسی هر چه باشد نمی پذیرند و همچنان به تلاش های خود برای ساز و کار برگزاری همه پرسی در تاریخ مورد توافق دو کشور ادامه می دهند.

تظاهرات هزاران تن در اعتراض به همه پرسی یکجانبه در ابیی

قبیله المسیریه برای دومین روز متوالی در اعتراض به همه پرسی قبیله دینگا تظاهرات کردند در حالی که اعضای قبیله المسیریه تهدید کردند در صورتی که قبیله دینگا اقدام به اجرای نتیجه همه پرسی کرده و آن را به سودان جنوبی ملحق کند دست به حملات مسلحانه خواهند زد.

محمد عمر الانصاری یکی از رهبران قبیله المسیریه به روزنامه السودانی چاپ خارطوم گفت:هزاران تن از اعضای قبیله المسیریه در اعلام مخالفت با همه پرسی قبیله دینگا برای دومین روز متوالی در منطقه الدایر تجمع کردند.

وی افزود: آنها یادادشت اعتراض آمیزی را به معاون یونیسف در منطقه الدایر تحویل دادند و در آن دلایل خود را برای مخالفت با همه پرسی اعلام کردند.

الانصاری تاکید کرد: برگزاری همه پرسی یکجانبه نشان دهنده هرج و مرج در ابیی است اما ما به منظور جلوگیری از وقوع خشونت از مقابله به مثل خودداری می کنیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول