اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی:

اتباع خارجی فقط تا ۲۱ آبان فرصت دریافت کارت آمایش نهم را دارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اتباع خارجی فقط تا ۲۱ آبان ماه فرصت دریافت کارت آمایش نهم را دارند.

اتباع خارجی فقط تا ۲۱ آبان فرصت دریافت کارت آمایش نهم را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عجمی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص استان خراسان رضوی و هم مرزی این استان با افغانستان، شاهد خیل عظیم پناهندگان افغانی و عراقی در خراسان رضوی بوده‌ایم.

وی افزود: در طول سال‌های متفاوت، آمار نیز متفاوت بوده اما در حال حاضر 150 هزار نفر تبعه خارجی دارای کارت اقامت وزارت کشور در استان خراسان رضوی هستند.

عجمی در ادامه با اشاره به اینکه کارت‌های اقامت اتباع خارجی سالی یک بار توسط وزارت کشور به استان‌ها ارسال و تمدید می‌شود، گفت: زمان تمدید کارت آمایش مرحله نهم برای اتباع از تاریخ 1/4/92 آغاز شده و تا تاریخ 30/7/92 ادامه داشت و اتباع با مراجعه برای کارت آمایش مرحله نهم خود اقدام کرده‌اند.

وی گفت: در استان خراسان رضوی به دلیل اهتمامی که اتباع خارجی نسبت به تمدید کارت اقامت خود نشان داده‌اند و اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها از تاریخ اعلام شده تاکنون 95 درصد از دارندگان کارت آمایش برای گرفتن کارت آمایش مرحله نهم شرکت کردند.

عجمی در ادامه بیان داشت: آمایش نهم در سال جاری دارای دو مرحله بود که در مرحله نخست شرکت در طرح آمایش و دریافت مجوز سه ماهه اتباع خارجی که با استناد به آن مجوز می‌توانستند در ایران اقامت داشته باشند، بود و مرحله دوم دریافت کارت‌های آمایش تمدید شده بود زیرا کارت‌ها، کارت‌های مرحله هشتم بوده و در تهران تجدید چاپ شده است.

وی گفت: تاکنون 75 درصد از کسانی که در آمایش نهم شرکت کرده بودند، کارت‌های این آمایش را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی افزود: یک هفته پیش مهلت شرکت در آمایش نهم تمام شده و در حال حاضر بحث تمدید این فرصت در وزارت کشور مطرح نیست اما کسانی که در آمایش شرکت کرده و دارای برگه مجوز هستند و کارت خود را دریافت نکرده‌اند بر اساس اعلام اتباع وزارت کشور تا تاریخ 21/8/92 فرصت مراجعه به اداره اتباع را برای دریافت کارت اقامت دارند.

وی افزود: این نکته قابل توجه است کسانی که دارای کارت آمایش مرحله هشتم بودند بر اساس کارت آمایش هشتم فرزندان آن‌ها هم در مراکز آموزشی ثبت‌نام شده‌اند و کسانی که موفق به دریافت کار آمایش نهم شده‌اند، تا تاریخ ذکر شده فرصت داشته تا برای دریافت کارت خود اقدام کنند.

عجمی گفت: از تاریخ 21/8/92 به بعد سایر خدمات اداری چه در اداره اتباع و چه در سایر دستگاه‌های مرتبط فقط با ارائه مدرک آمایش مرحله نهم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول