اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد:

مرکز مطالعات شهری در شهرداری مشهد راه‌اندازی شد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت: برای ارزیابی پروژه‌های شهری در شهرداری اقدام به راه‌اندازی مرکز مطالعات شهری کردیم تا نتایج آن به صورت خاص در طرح‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مرکز مطالعات شهری در شهرداری مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی برادران ظهر امروز در همایش ارزیابی تاثیرات اجتماعی پروژه‌های شهری افزود: مفاهیمی که در مطالعات اجتماعی وجود دارد همواره باید در چارچوب پروژه‌ها بوده و موجب انجام پژوهش و ارزیابی ساختاری شود.

وی تصریح کرد: نمی‌توان فرهنگ درون سازمانی را از تاثیرات اجرای پروژه جدا کرد به همین منظور این دو همواره با یکدیگر در پیوند هستند.

وی تصریح کرد: در شهرداری تهران برای ارزیابی پروژه‌ها اقدامات خوبی انجام گرفته است که می‌تواند الگوی مفیدی برای دیگر شهرها باشد.

برادران یادآور شد: همواره باید در کنار پروژه‌های عمرانی و اجرایی، پروژه‌های مطالعاتی و ارزشیابی نیز قرار گیرد تا طرح‌ها خالی از نقص و با مدیریت و برنامه‌ریزی پیش برود.

وی گفت: یکی از چالش‌هایی که باید در آغاز پروژه‌ها رفع شود این است که به تمامی پروژه‌ها به صورت ژورنالیستی نگاه نشود چرا که هنوز به تعریف علمی دقیقی در این حوزه نرسیده‌ایم.

این مسئول ادامه داد: امروز انتظار می‌رود تا قانون پنجم توسعه و پیوست‌های فرهنگی همراه با پروژه‌ها با جدیت بیشتری از سوی دولت و شوراهای شهر و روستا اعمال شود؛ چیزی که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.

برادران تصریح کرد: در مشهد 165 هم‌اندیشی مطالعات اجتماعی برگزار شده است و هدف از برگزاری آنها این بوده که تفکر مدیران شهری را براساس مدل سازمانی و محیط بیرونی هماهنگ‌تر کند.

وی افزود: در مشهد نیز شورای هماهنگی دستگاه‌ها شکل گرفته است تا مطالعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در سایر مباحث و پروژه‌های شهری نمود داشته باشد.

برادران در پایان گفت: برای ارزیابی پروژه‌های شهری در شهرداری مشهد اقدام به راه‌اندازی مرکز مطالعات شهری کردیم تا نتایج آن به صورت خاص در طرح‌های شهری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/2202/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول