اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد در گفت‌وگو با فارس خبر داد

وجود 1.1 میلیون حاشیه‌نشین در مشهد/ رکورددار حاشیه‌نشینی هستیم

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یک میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت مشهد حاشیه‌نشین هستند که این جمعیت در کشور بی‌سابقه است.

وجود 1.1 میلیون حاشیه‌نشین در مشهد/ رکورددار حاشیه‌نشینی هستیم

برزو دبیریان در امروز گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: حاشیه شهر یک تعریف مشخص و محدوده مشخصی در مشهد ندارد و نمی‌توان مکان جغرافیایی و جمعیت دقیق آن را مشخص کرد زیرا پدیده‌ای اجتماعی بوده و پراکندگی آن در مشهد بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه بین 900 هزار تا یک میلیون و 100 هزار نفر حاشیه‌نشین در مشهد وجود دارد؛ افزود: این عدد در کشور بی‌سابقه است و در هیچ شهری در تمام کشور چنین رقمی وجود ندارد.

دبیریان ادامه داد: گسترش و توسعه مشهد زیاد است به طوری که 22 روستا را از سال 1355 در خود هضم کرده و در اطراف آن نیز سکونتگاه‌هایی ایجاد شده که این جمعیت را تا یک میلیون و صد هزار نفر رسانده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: کار خوبی که در شورای سوم انجام شد این بود که طی مصوبه‌ای حاشیه شهر را به مشهد الحاق کردند که البته با این اتفاق فشار زیادی به شهرداری برای ارائه خدمات رسانی وارد آورد.

دبیریان درباره اقدامات شورای چهارم در رابطه با حاشیه‌نشینی گفت: شورای چهارم برای حل این مشکل ابتدا کمیسیونی ویژه را تعیین کرد که در آخرین جلسه شورا نیز اعضای این کمیسیون به ریاست آقای صاحبی مشخص شدند.

وی اضافه کرد: اعضای این کمیسیون ویژه باید طی یک ماه با همفکری و استخراج نیازهای مردم حاشیه شهر آن را تبدیل به یک برنامه کنند تا بعد از بررسی در شورا به تصویب برسد؛ البته شورا نیز در نظر دارد کمک‌های ویژه‌ای نیز همچون ساخت و ساز و فضای سبز و نیازهای زیربنایی برای این مناطق از شهر در نظر گیرد.

انتهای پیام/2202/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول