اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی هشدار داد

ذخیره فرآورده‌های خونی خراسان رضوی رو به کاهش است

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از کاهش ذخیره فرآورده‌های خونی به دلیل فرارسیدن فصل سرما و افت مراجعه برای اهداء خون در استان خبر داد.

ذخیره فرآورده‌های خونی خراسان رضوی رو به کاهش است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، محمد اسماعیل خیامی ضمن استمداد از کلیه داوطلبان ایثارگر اهدای خون اظهار داشت: با توجه به تغییرات جوی و آغاز فصل سرما که موجب کاهش مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های اهدای خون شده ذخیره فرآورده‌های خونی رو به کاهش است.

وی افزود: در صورت ادامه این روند، پاسخگویی به نیاز مراکز درمانی به انواع فرآورده‌های خونی با چالش مواجه می‌شود.

خیامی ادامه داد: بنابراین برای تامین فراورده‌های خونی مورد نیاز بیماران استان، مشارکت فزاینده مردم در امر بشردوستانه اهدای خون در شرایط فعلی بیش از پیش ضروری است.

وی با اشاره به نیاز مستمر مراکز درمانی به انواع فراورده‌های خونی از کلیه مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) درخواست کرد تا با مراجعه به پایگاهها و اهدای خون در افزایش ذخایر خونی اهتمام ورزند.

خیامی با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم و شهادت سالار شهیدان حضرت حسین‌ ابن‌علی(ع)، ضمن عرض تسلیت پیشاپیش به مومنان و رهروان راستین ولایت و آن امام همام تصریح کرد: شهروندان استان، اهدای خون را به عنوان یک معروف پسندیده و ادای نذر منوط به دهه اول محرم نکرده و از هم اکنون با این اقدام خداپسندانه ضمن نجات جان همنوعان از اجر معنوی آن برخوردار گردند.

خیامی بیان داشت: پایگاههای اهدای خون مشهد شامل پایگاه امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی، ابتدای خیابان دانشگاه و پایگاه امید واقع در خیابان شیرازی، جنب مسجد ملا هاشم،  طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید همه روزه صبح و عصر و همچنین پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی قاسم آباد، پایگاه مهر واقع در بلوار ابوطالب و پایگاه رضوی واقع در باب الرضا (ع) همه روزه صبح‌ها آماده پذیرش داوطلبان ایثارگر خون می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: زمان پذیرش صبح از ساعت 7.45 الی 12.45 و عصر از ساعت 14 الی 18.30 اعلام شده و از داوطلبان اهدای خون تقاضا شده تا در زمان پذیرش، کارت ملی را بهمراه داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به محدودیت‌های موجود و کمبود منابع که ممکن است ناخواسته پاسخگویی به داوطلبان در پایگاههای اهدای خون را با وقفه مواجه کند؛ از کلیه مردم فداکار در این خصوص عذرخواهی و تصریح کرد: وجود این کاستیها مانع از مشارکت مسئولانه و حیاتی داوطلبان نیک‌اندیش نخواهد شد.

انتهای پیام/2202/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول