اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری

رصدخانه و مرکز نجوم دماوند افتتاح شد

رصدخانه و مرکز نجوم دماوند به همت کانون پرورش فکری این شهرستان و با مجهزترین امکانات روز در زمینه ستاره‏‌شناسی و نجوم افتتاح شد.

رصدخانه و مرکز نجوم دماوند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ایده ساخت این رصدخانه از سال 1374 توسط یکی از اهالی دماوند که اکنون مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران است، مطرح شد.

این رصدخانه در ابتدا منبع آب عظیمی به گنجایش 270 متر مربع آب بود که بیش از 50 سال پیش توسط مهندسان روسی برای ذخیره آب در شهرستان دماوند ساخته شده بود.

شایان ذکر است؛ بنای رصدخانه در پنج طبقه ساخته شده است که در طبقه اول گالری، طبقه دوم کلاس‏‌های نجوم برای دانش‌‏آموزان و علاقه‏‌مندان به این رشته، طبقه سوم مدیریت و اتاق اساتید، طبقه چهارم خوابگاه و استراحت‏گاه اساتید و منجمان میهمان از سایر شهرستان‏‌ها به ویژه تهران، طبقه پنجم آسمان نما و طبقه ششم رصدخانه با امکان چرخش و بازشو اتومات قرار دارد.

آیین افتتاحیه رصدخانه پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه دماوند و تعدادی از مسئولان شهرستان، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران و تعدادی از معاونان وی برگزار شد.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول