اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

ارزیابی‌های اجتماعی قبل از اجرای پروژه‌ها در سیاست‌های شهری دیده شود

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هر سازمان، نهاد و ارگانی که خواستار اجرای پروژه‌ای در شهر است باید قبل از اجرای آن اقدام به ارزیابی و تحقیق درباره پیامدهایش کند.

ارزیابی‌های اجتماعی قبل از اجرای پروژه‌ها در سیاست‌های شهری دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد یوسفی ظهر امروز در آیین افتتاحیه همایش مدیریت شهری اظهار کرد: همواره حیات مادی و معنوی شهر به یکدیگر وابسته بوده و اگر این وابستگی از آن حذف شود در شهر عدم تعادل و وجود فاصله طبقاتی را مشاهده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شهرها دارای سبک زندگی متفاوتی هستند که از طریق ریز اجزا به یکدیگر پیوسته و وابسته می‌شوند پس باید دقت داشت که با کوچک‌ترین اشتباه می‌توان مقدمه خطرات فراوانی را به‌ وجود آورد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: مسئولان قبل از اجرای پروژه‌های خود باید ارزیابی تاثیرات اجتماعی شهری بر انجام فعالیت خود را به خوبی و درستی سنجیده و موجبات آسایش و راحتی مردم را فراهم آورند.

یوسفی یادآور شد: ماموریت اصلی ارزیاب‌ها در شناسایی عواقب اجرای پروژه‌ها است که باید به خوبی و درستی توسط کارشناسان زبده صورت گیرد وگرنه با مشکلاتی همراه خواهد شد.

وی گفت: باید مطالعات در این زمینه به صورتی باشد که طیف وسیعی از اقشار را به خود اختصاص دهد و سبب ایجاد یک روند مثبت در افکار عمومی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: اکنون در دنیا شیوه‌های نوین برای پیگیری این موضوع بنیان نهاده شده است که تمامی تاثیرات اجتماعی آن را در بر دارد لذا توصیه می‌شود از این نمونه‌ها برای پروژه‌های داخل کشور استفاده شود.

وی گفت: مدیران و مسئولان شهری نیز باید با این‌گونه موضوعات آشنا شده و به آنها اعتقاد داشته باشند تا شاهد شهری سالم و پویا باشیم.

یوسفی اظهار کرد: در شورا تعداد زیادی فعال در این زمینه داریم ولی دلیل اصلی، عمده و اساسی ناکامی مدیران غافل شدن از این کارشناسان و طرح‌های پیشگیرانه آنها است.

انتهای پیام/2202/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول