اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کانون مداحان کردکوی:

تعامل پیرغلامان و نوغلامان در اجلاس حسینی مغفول مانده است

دبیر کانون مداحان شهرستان کردکوی از فقدان تعامل بین پیرغلامان و نوغلامان در اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی انتقاد کرد و گفت: تعامل پیرغلامان و نوغلامان در اجلاس حسینی مغفول مانده است.

تعامل پیرغلامان و نوغلامان در اجلاس حسینی مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا الوند امروز در حاشیه یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی جامعه مداحان عدم تناسب فرهنگی بین پیرغلامان و نوغلامان است که سبب شده تا رشد فرهنگی در جامعه کمرنگ بماند.

وی تصریح کرد: در راستای رونق بخشیدن به اصل اسلامیت نظام و نیز پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای جذب حداکثری و دفع حداقلی باید تعامل و بسترسازی مناسب بین پیرغلامان و نوغلامان ایجاد شود.

دبیر کانون مداحان شهرستان کردکوی با بیان اینکه، در 11 دوره اجلاس پیرغلامان حسینی تعامل بین مداحان جوان و کهنسال مورد غفلت واقع شده است بر این نکته تأکید کرد: تلفیق سبک پیرغلامان و نوغلامان می‌تواند شیوه عزاداری، مدیحه‌سرایی و رسیدن به اصل عاشورا را تسهیل کند.

الوند یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دستاوردهای این دوره از اجلاس پیرغلامان حسینی را شناساندن ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه استان گلستان در عرصه مداحی برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه همه فعالان فرهنگی و مذهبی استان برای برگزاری مناسب این اجلاس پای کار بودند.

وی نقش رسانه را در انتقال فرهنگ عاشورایی مهم خواند و ابراز داشت: یکی از رسالت‌های مهم رسانه شناساندن فرهنگ عاشورا، تقویت و انسجام بخشی بین مداحان است.

دبیر کانون مداحان شهرستان کردکوی در خصوص ورود ذاکران به مسائل سیاسی گفت: همانطور که دین ما با سیاست عجین شده مداحان نیز خودشان را از سیاست جدا نمی‌دانند اما باید در این زمینه دفترهای فرهنگی و مطالعات فراهم شود تا نتایج خوبی را شاهد باشیم.

الوند با تأکید بر اینکه مداحان نباید وابستگی سیاسی داشته باشند افزود: وابستگی به خط و مش سیاسی مداحان سبب می‌شود تا جامعه خصوصاً نسل جوان نسبت به یکدیگر بی‌اعتماد باشند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید با یکدیگر رفاقت داشته باشند نه رقابت اظهار داشت: رقابت‌ها در عرصه مداحی برخی مواقع غیرعقلانی است که تبعاتی را در جامعه به وجود می‌آورد که این نقایص باید برطرف شود.

دبیر کانون مداحان شهرستان کردکوی بر لزوم افزایش سطح معلومات مداحان تأکید کرد و گفت: اگر سطح دانش مداحان ارتقا پیدا کند در حقیقت بهتر می‌توان در انتقال فرهنگ عاشورا مؤثر واقع شد.

انتهای پیام/83001/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول