اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان‌شرقی:

مشکلات مردم را می‌توان بدون ساختمان شیک حل کرد

مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان‌شرقی گفت: این صندوق ثابت کرده است که با نبود ساختمان شیک نیز می‌توان مشکلات مردم را حل کرد و از نمایندگان مجلس انتظار داریم تسهیلات ازدواج را در اختیار این صندوق قرار دهند.

مشکلات مردم را می‌توان بدون ساختمان شیک حل کرد

علی زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، معوقات این صندوق را زیر هفت درصد اعلام کرد.

وی افزود: این میزان معوقات در مقایسه با بانک‌ها و سایر موسسات مالی و اعتباری که معوقات بالایی دارند، اصلاً به چشم نمی‌‌آید.

زارعی با بیان اینکه صندوق مهر امام رضا(ع) در بیشتر شهرها با یک یا دو نفر و در یک ساختمان مسکونی به ارائه خدمات مشغول است، تصریح کرد: این صندوق ثابت کرده است که با نبود ساختمان شیک نیز می‌توان مشکلات مردم را حل کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش اشتغال شهری و روستایی، نقش صندوق مهر امام رضا(ع) را در بین موسسات دولتی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و توسعه کسب و کار خرد، ممتاز و شایسته عنوان کرد.

زارعی با اشاره به اهمیت و نقش قرض‌الحسنه در جامعه تصریح کرد: با عزم جدی و حمایت همگانی تلاش خواهیم کرد تا بزرگ‌ترین نهاد قرض‌الحسنه در کشور را پایه‌گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از کسب و کار ایرانی اولویت اصلی این صندوق است، اظهار کرد: آمار بالای اشتغالزایی ایجاد شده با اعطای تسهیلات قرض الحسنه صندوق مهر امام رضا (ع) بیانگر این امر است.

*پرداخت بیش از 1500 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده

زارعی از مشارکت صندوق مهر امام رضا(ع) در بازسازی مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: با وجود اینکه تسهیلات بانکی از محل این صندوق 300 میلیارد ریال پیش‌بینی شده بود با پیگیری انجام شده این رقم به 1500 میلیارد ریال افزایش و در قالب تسهیلات در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که در بازسازی مناطق زلزله‌زده روستایی هزینه شود.

*اتصال صندوق مهر امام رضا(ع) به شبکه شتاب بانکی کشور

وی از اتصال صندوق مهر امام رضا(ع) به شبکه شتاب بانکی کشور خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ضمن تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مراجعین به این بانک، در کمترین زمان ممکن استعلام لازم سایر بنگاه‌های اقتصادی و بانک‌ها انجام می‌شود که این امر نقش مؤثری در رضایتمندی ارباب رجوع و مراجعان به این صندوق را دارد.

زارعی فرق تسهیلات ارائه شده توسط این صندوق نسبت به سایر بانک‌ها را در سود بانکی آنها برشمرد و افزود: سرمایه در گردش اعطایی از سوی این صندوق با سود 4 درصد بوده که این رقم در سایر بانک‌ها از 18 درصد تا 27 درصد است که این امر می‌تواند در حل مشکل نقدینگی صنوف و بنگاه‌های کوچک اقتصاد و زود بازده کمک قابل توجهی نماید و همچنین این صندوق تمهیداتی اندیشیده که با گردش حساب در صندوق این رقم در موعد مقرر دوباره قابل تمدید باشد.

این مقام مسئول از پرداخت بیش از یک هزار و 113 فقره تسهیلات هزینه ازدواج برای زوج‌های جوان با اعتباری قریب به 37میلیارد ریال خبر داد.

وی ایجاد اشتغال پایدار را جزو سیاست‌های اصلی صندوق مهر امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) ثابت کرد که با امکانات کم و بدون استفاده از سیستم بانکی یا ساختمان‌های مدرن نیز می‌توان مشکلات مردم را با استفاده از قرض‌الحسنه رفع کرد.

مدیر صندوق مهر امام رضا آذربایجان شرقی از پرداخت 1750 میلیارد ریال تسهیلات در استان خبر داد.

انتهای پیام/60001/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول