اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کاشمر

دانش‌آموزان نخبه کاشمری تجلیل شدند

دانش‌آموزان نخبه کاشمر در عرصه‌های فرهنگی، هنری، علمی و پژوهشی در مسابقات استانی و کشوری در مراسمی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان تجلیل شدند.

دانش‌آموزان نخبه کاشمری تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی در این مراسم با تاکید بر فعالیت بیشتر افراد با استعداد و نخبه اظهار کرد: نوجوانان و جوانان با اتکا به توان و هوش ذاتی که دارند به راحتی می‌توانند قله‌های مرتفع علم و دانش را فتح کنند چرا که امروز هر ملتی که به سلاح علم و دانش مجهز باشد حرف اول را در محاسبات بین‌المللی می‌زند.

امام جمعه کاشمر خطاب به دانش‌آموزان نخبه گفت: نخبگان باید از استعداد و علمی که خداوند در اختیارشان قرار داده به خوبی استفاده کنند چرا که این فرصت همانند یک معدن است که اگر عملیات استحصال و بهره‌برداری از آن صورت نگیرد هیچ تاثیر و فایده‌ای برای جامعه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه افراد و شخصیت‌ها دارای استعدادها و توانمندی‌های متفاوتی هستند که اگر بتوانند درست از آنها استفاده کنند برای جامعه مفید خواهند بود، یادآور شد: افراد نخبه و با استعداد با بهره‌گیری از اصول و مراقبت از اخلاق می‌توانند مراحل رشد و تعالی را بپیمایند و به مدارج علمی بالایی دست یابند.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه نخبگان نباید از استعدادی که خداوند در وجود آنها قرار داده دچار کبر و غرور شوند، خاطرنشان کرد: تواضع، فروتنی و کمک به دیگران باید سرلوحه رفتار و کردار افراد نخبه قرار گیرد تا بتوانند در راه رسیدن به اهداف خود موفق باشند.

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در حوزه آموزش و پرورش شهرستان، کسب عناوین برتر در مسابقات علمی، فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان کاشمری را تبریک گفت.

مهدی فروزان با تاکید بر اینکه تقوای الهی و یاد خدا در فراگیری علم و دانش نقش مهمی دارد، افزود: در کنار موفقیت‌های علمی باید ارزش‌مداری و رعایت اصول اخلاقی در سرلوحه کار نخبگان قرار گیرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش کاشمر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از یک‌هزار دانش‌آموز دختر و پسر کاشمری طی یکسال اخیر موفق به کسب عناوین و رتبه‌های مختلف در مسابقات استانی و کشوری شدند، گفت: دانش‌آموزان باید تلاش کنند که برای جامعه و کشور مفید باشند و با تلاش و پشتکار می‌توانند پله‌های ترقی و تکامل را بپیمایند.

رضا محمدی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم زمینه و شرایط را برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان فراهم کنیم، اظهار کرد: توسعه علم و دانش یکی از راه‌های رهایی از وابستگی و تحریم دشمنان است که به برکت دانش‌آموزان و دانشگاهیان در افق 1404 به جایگاه قدرت برتر جهان دست خواهیم یافت.

در پایان این مراسم از یک‌هزار دانش‌آموز نخبه دختر و پسر کاشمری که در یکسال گذشته موفق به کسب عناوین علمی، فرهنگی و هنری در مسابقات کشوری و استانی شدند با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول