اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روابط روسیه و اتحادیه اروپا موضوع مذاکرات لاوروف در آتن

وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات امروز خود با مقامات بلندپایه یونان، علاوه بر مسائل دوجانبه، توسعه روابط با اتحادیه اروپا و موضوعات مهم بین‌المللی، از جمله اوضاع سوریه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد داد.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا موضوع مذاکرات لاوروف در آتن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در جریان سفر خود به آتن و دیدار با مقامات بلندپایه یونان به بررسی روابط روسیه و اتحادیه اروپا و همچنین اوضاع در سوریه خواهد پرداخت.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، لاوروف در آتن با "ایوانگلاس ونیزولاس" وزیر خارجه یونان و همچنین "کارلوس پاپولیاس" رئیس جمهور و "آنتونیوس ساماراس" نخت وزیر این کشور دیدار و مذاکره خواهد کرد.

هدف از سفر وزیر خارجه روسیه به یونان، ادامه مذاکرات سیاسی با مقامات آتن در خصوص طیف وسیعی از مسائل در روابط دوجانبه و موضوعات مهم بین‌المللی است.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، طرفین همچنین در مورد توسعه روابط و مشارکت روسیه با اتحادیه اروپا، بخصوص با توجه به ریاست دوره‌ای یونان در این سازمان در نیمه نخست سال 2014  به تبادل نظر خواهند پرداخت. علاوه بر این اوضاع پیرامون سوریه، مصر، برنامه هسته‌ای ایران و منطقه بالکان نیز از جمله دیگر موضوعات مذاکرات طرفین خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول