اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواسته یک کارآفرین برتر کردستانی در گفت‌وگو با فارس

مواد اولیه وارداتی با ارز معادلاتی تاسیس در اختیار تولیدکننده قرار گیرد

کارآفرین برتر کردستانی گفت: مواد اولیه وارداتی باید با ارز معادلاتی تاسیس در اختیار کارآفرین قرار گیرد تا کمکی برای مصرف‌کننده باشد و این اصل انگیزه‌ای برای کارآفرینان در مسیر اشتغالزایی است.

مواد اولیه وارداتی با ارز معادلاتی تاسیس در اختیار تولیدکننده قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کاظم سالاری با مدرک لیسانس فنی در سال 1360 آغاز به فعالیت کرد. وی که جوان‌ترین کارآفرین زمان خود بوده، اکنون به عنوان کارآفرین برتر در استان کردستان شناخته شده است.

این کارآفرین برتر کردستان پایه و اساس هر کارآفرینی را نوآوری می‌داند تا بتواند ایده مورد نظر خود را به محصول تبدیل کند.

به گفته سالاری، تلاش و حضور کارآفرینان گام موثری در مسیر اشتغالزایی است که این در نوع خود می‌تواند زمینه‌ساز رفع معضل بیکاری باشد که همواره دامنگیر جوانان مستعد کردستانی است.

برای پی بردن به مسائل کسب و کار و کارآفرینی با سالاری گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در پی می‌آید:

فارس: آقای سالاری برای آغاز گفت‌وگو برای مخاطبان این رسانه بگویید که کار خود را چگونه آغاز کردید؟

سوابق کاری ما در دهه 60 با تاسیس شرکت سالاریان شروع شد که فعالیت‌هایی در حوزه ساختمانی و عمرانی در راستای پروژه‌های عمرانی با دستگاه‌های اجرایی مسکن و شهرسازی، امور آب، نوسازی مدارس و راه‌سازی داشته‌ایم.

با اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرهای بزرگ اعم از تهران، ایلام و همدان از سال 1370 الی 1377 فعالیت‌های خود را گسترش دادیم که در تهران، با انجام بزرگترین پروژه جنوب شرق، کارمان پیشرفت کرد و در روزنامه‌های همان سال هم درج شد.

در سال 1386 با تاسیس شرکت سالار فوم غرب در راستای تولید مصالح ساختمانی و کارهای عمرانی از جمله تولید دیوارهای سبک و بلوک ساختمانی با فوم پلی استایرن، بلوک‌های سقفی و دیوارهای 3 بعدی یا همان دیوارهای سبک ساختمانی شروع بکار کردیم.

کارخانه را در زمینی به مساحت 3 هزار و 100 مترمربع در شهرک صنعتی قروه احداث کردیم که با تجهیز ماشین‌آلات تمام اتوماتیک دیجیتال برای اولین بار در منطقه غرب کشور تجهیز شد، در بهمن ماه سال 88 آن را به بهره‌برداری رساندیم.

در کنار این واحد تولیدی، به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندار در رشته آزمون انواع فرآورده‌های پلی استایرن فعالیت می‌کنیم و لازم است به این مهم اشاره کنم نمونه واحدهای سطح استان و همجوار منطقه غرب را که قبلاً به استان تهران و کرج برای آزمون ارسال می‌شد، اکنون در آزمایشگاه شرکت سالارفوم مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

فارس: چه انگیزه‌ای سبب شد این کارخانه را احداث نمایید؟

هدف ما در راستای تولید مصالح نوین ساختمانی در زمینه سبک‌سازی ساختمان و به سهم خود اشتغالزایی برای جوانان توانمند کرده بود که این اصل نیز با رشته کاری خودم مرتبط بود و انگیزه‌ای شد تا این واحد تولیدی راه‌اندازی شود.

در همین راستا به سبب بعد زیاد مصالح ساختمانی که بصورت سنتی تولید و از شهرهای دیگر وارد می‌شد، به این فکر افتادیم که مصالح نوین را جایگزین کنیم.

فارس: در این کارخانه برای چند نفر ایجاد شغل کرده‌اید؟

بطور مستقیم برای 10 نفر و بطور غیرمستقیم برای 30 نفر ایجاد شغل داشته‌ایم.

فارس: شاغلان در این کارخانه از مزایای بیمه هم برخوردار شده‌اند؟

10 نفر از این افراد که بطور مستقیم برای ما کار می‌کنند بیمه‌شده هستند، ولی بقیه افراد که به‌صورت پاره وقت فعالیت می‌کنند، بیمه ندارند.

فارس: مواد اولیه مورد نیاز کارخانه را از کجا تامین می‌کنید؟

مواد اولیه مورد نیاز ما مواد پلی استایرن کندسوز است که متاسفانه در ایران تولید نمی‌شود، ما نیز مجبور می‌شویم مواد وارداتی را از خارج وارد کنیم. در حال حاضر هم که با نوسانات بازار مواجهیم، این اصل قیمت‌ها را برای ما به حد بالایی رسانده است.

فارس: انتظار شما از مسئولین چیست؟

از مسئولین مربوطه انتظار حمایت مالی، امنیت کاری و ایجاد انگیزه برای واحدهای تولیدی را داریم، چون در ورود اقلامی که برای تامین مواد اولیه تهیه می‌شود، با سختی و هزینه مالی گزافی مواجه می‌شویم و این تقاضا را از مسئولین مربوطه داریم که مواد اولیه وارداتی را حداقل با ارز معادلاتی تاسیس، در اختیار تولیدکننده قرار دهند تا برای مصرف‌کننده هم کمک شایانی باشد.

فارس: آیا در احداث این کارخانه تسهیلاتی نیز دریافت کردید؟

از بانک ملی تسهیلات جزئی معادل 400 میلیون تومان دریافت کردیم، در صورتی که برای احداث کارخانه 2 میلیارد تومان هزینه شد و در این راستا کمک‌های بسیار کمی صورت گرفت.

همچنان که تلاش بر این است از کارآفرینان برتر استان تقدیر شود هدف درستی است، ولی لزومیت این کار در این راستا است که از کارآفرین حمایت مالی شود تا انگیزه برای اشتغالزایی در این استان محروم بالاتر رود.

فارس: به نظر شما چه باید کرد که کارآفرینان برتری همچون کاظم سالاری‌ها در استان کردستان افزایش یابند؟

توصیه‌ام به مردم غیور، مستعد و توانمند کردستانی این است که در هر رشته‌ای که فعالیت می‌کنند، بتوانند خود را باور کرده، به همان مقدار توان مالی حتی اگر در سطح پایینی قرار داشت، شروع به ساماندهی اهداف خود کرده، وارد بازار کار شوند، با پشتکار فراوان تلاش کنند، توانایی‌هایشان را ارتقاء داده و آنها را عملی سازند.

همه ما در هر حوزه‌ای که فعالیت داشته باشیم می‌توانیم به نوبه خود یک کارآفرین باشیم و ایده‌ها و توانایی‌هایمان را در قالب توسعه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری در استان کردستان که همواره دامنگیر جوانان غیور کرد است، عملی سازیم.

گفت‌و‌گو از: ویان توکلی

انتهای پیام/79001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول