اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

رویکرد عاطفی در مواجهه با جوانان از موثرترین رویکردهای فرهنگی و تربیتی است

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: کارکرد ابزارهای فرهنگی با رویکرد عاطفی در مواجهه با نوجوانان بسیار بیشتر و موثرتر از سایر ابزارهای فرهنگی است.

رویکرد عاطفی در مواجهه با جوانان از موثرترین رویکردهای فرهنگی و تربیتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع)، آیت‌الله محمدی ری‌شهری در دیدار با جمعی از معلمان و مربیان تربیتی مدارس و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ری گفت: این فرصت تاریخی که اکنون در نظام جمهوری اسلامی برای همه ما مهیاست، خیلی گران تمام شده است زیرا بیش از یک‌هزار و چهارصد سال خون و شهادت و مجاهدت منتهی شده است به این شرایط کنونی که اگر ما، در آن خوب عمل کنیم، این امیدواری وجود دارد که زمینه‌ساز حکومت جهانی به رهبری مهدی آل محمد (عج)، باشد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با استناد به روایاتی از معصومین (ع)، با موضوع «مسئولیت‌شناسی یک مسلمان» گفت: در روایات اسلامی تاکید شده است، که همه مسلمانان همگی مسئول هستند و در روز قیامت درباره مسئولیت‌شان مورد سئوال قرار می‌گیرند و باید نسبت به اعمال‌شان در حوزه مسئولیت خود، پاسخگو باشند.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری گفت: دل نوجوان همچون زمینی خالی است که هر بذری در آن بریزند، قبول می‌کند و نکته مهم و با اهمیتی که در تجربه سال‌های پس از انقلاب نیز در این ارتباط برای ما به اثبات رسیده این است که این فرصت بزرگ فرهنگی و اجتماعی یعنی بهره‌مندی از جمعیت جوانان پرشور جامعه در صورت غفلت ما می‌تواند، مورد توجه دشمنان ما نیز قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) با استناد به جمله‌ای از امام راحل تصریح کرد: حضرت امام (ره) در آن زمان می‌فرمود، دشمن برای پنجاه سال دیگر در حال برنامه‌ریزی است و نکته تمرکز دشمن بر آموزش و پرورش است و از این رو مسئولیت ما در مواجهه با این مساله خیلی بیشتر می‌شود از آن جهت که ما نیز باید در جهت خاستگاه نظام جمهوری اسلامی اسلامی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به فعالیت علمی و تربیتی بپردازیم.

 

وی تربیت کادر متخصص، برنامه‌ریزی کلان آموزشی و تربیتی در حوزه‌های سرزمینی و بومی و نیز تلاش برای درگیر نکردن شاکله آموزش و پرورش به مسائل جناحی و مناقشات سیاسی را از جمله مولفه‌های تاثیرگذار در تحول آموزش و پرورش برشمرد.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری افزود: کارکرد ابزارهای فرهنگی با رویکرد عاطفی در مواجهه با نوجوانان بسیار بیشتر و موثرتر از سایر ابزارهای فرهنگی است و این به‌ویژه برای کسانی که ارتباط خاصی با مسائل دینی و مسائل اعتقادی ندارند، باید بیشتر بکار گرفته شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام با اشاره به فرازی از دعای آموزنده مکارم‌الاخلاق گفت: باید همه ما نیز از خدای متعال بخواهیم که ما را از کیمیای محبت خودش بهره‌مند فرماید و ما نیز اگر بتوانیم با بهره‌گیری از ارتباطات عاطفی ارزش‌های دینی را در جان نونهالان پدید بیاوریم بزرگترین کارها را کرده‌ایم.

بر پایه این گزارش، در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در حوزه ارتقای سطح علمی و تربیتی دانش‌آموزان ارائه شد.

انتهای پیام/2462/ک/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول