اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با رئیس سازمان تامین اجتماعی عنوان شد

خاطره آیت‌الله سبحانی از توصیه شهید بهشتی به قانون‌گذاران

یکی از مراجع تقلید گفت: زمانی که مشغول نوشتن قانون اساسی بودیم و قید‌هایی را می‌آوردیم شهید بهشتی به ما می‌گفت این قید‌ها راه به جایی نمی‌برند، کشور به مدیر نیاز دارد و باید مدیر تربیت کنیم.

خاطره آیت‌الله سبحانی از توصیه شهید بهشتی به قانون‌گذاران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار مدیرعامل و مسئولان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به شرکت خود در همایشی که اوایل انقلاب در مورد تامین اجتماعی برگزار شده بود، اظهار کرد: به دلیل برگزاری آن همایش کتابی هم در زمینه تامین اجتماعی در اسلام زیر نظر من به رشته تحریر درآمد که شامل روایاتی در همین زمینه است.

وی افزود: اسلام دینی جامع است و 1400 سال پیش از آنکه غربی‌ها به مفهوم و اهمیت خدمات اجتماعی پی ببرند و این موضوعات را مطرح کنند، سفارشاتی در مورد خدمت به محرومان، از کار افتادگان و حتی حیوانات و پرندگان دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام حسین(ع) در یکی از بیانات خود در مورد حکومت شام، از اقداماتی که موجب ظلم مضاعف به نابینایان شده سخن می‌گوید، عنوان داشت: امیرالمومنین(ع) حتی در مورد مسئولیت زمامداران نسبت به پرندگان و حیوانات نیز سفارشاتی دارند و عنوان می‌کنند که در فصل سرما و در صحرا باید برای آنها دانه پاشید تا گرسنه نمانند.

وی ادامه داد: از معدود دستگاه‌هایی که عمل مدیران و پرسنل آن قربةالی‌الله است می‌توان به تامین اجتماعی اشاره کرد و در حقیقت آنها را باید فرشتگانی دانست که در راه خدا و برای اجرای فرمان او مبنی بر کمک به از کارافتادگان و اقشار محروم فعالیت می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی عنوان داشت: در ارائه خدمات تامین اجتماعی به مردم نباید تبعیض روا داشت؛ حضرت محمد(ص) می‌فرمایند اگر کسی صدای مظلومی را بشنود و کمکش نکند مسلمان نیست ولی در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی به نیازمندان و بیماران و نیز بازنشستگانی که عمر خود را صرف خدمت به نظام کرده‌اند، کمک می‌کند و از این پس هم باید در همین مسیر گام بردارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه در مورد بدهی‌هایی که دولت به تامین اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: زمانی که مشغول نوشتن قانون اساسی بودیم و قید‌هایی را در میان بندهای قانونی می‌آوردیم شهید بهشتی به ما می‌گفت این قید‌ها راه به جایی نمی‌برند، کشور به مدیر نیاز دارد، بنابراین امروز هم اگر مدیریتی قوی داشته باشیم می‌توانیم بدهی‌های سازمان‌ها را پرداخت کرده و در راه حل مشکلات کشور گام برداریم.

انتهای پیام/78004/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول