اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسن عباسی در جمع دانشجویان لرستانی:

آمریکا ‌به ارتباط با ایران نیاز دارد/‌تیم مذاکره‌کننده تحت فشار قرار نگیر‌ند‌

رئیس اندیشکده یقین کشور گفت: امروز آمریکا با بدهی ۱۷ تریلیون دلاری خود به لحاظ روحی و روانی نیازمند به ارتباط با ایران است.

آمریکا ‌به ارتباط با ایران نیاز دارد/‌تیم مذاکره‌کننده تحت فشار قرار نگیر‌ند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن عباسی عصر امروز در دانشگاه لرستان در جمع دانشجویان این دانشگاه به رابطه با آمریکا اشاره کرد و گفت: رابطه با آمریکا در صورتی که موانع پیش‌روی بانک‌ها برداشته شود و مشکلات واردات و صادرات کشور حل شود می‌تواند 5 درصد از وضعیت اقتصادی ایران را بهبود بخشد.

وی افزود: آمریکا خودش امروز با بدهی 17 تریلیون دلاری ‌روبه‌رو است و این آمریکا است که از لحاظ روانی به ارتباط با ایران نیازمند است.

رئیس اندیشکده یقین کشور در ادامه خاطرنشان کرد:‌ اگر ارتباط با آمریکا می‌توانست مشکلات اقتصادی را حل کند امروز وضعیت کشورهایی همچون پرتقال، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، یونان و انگلیس که ورشکسته شده‌اند این‌طور نبود.

عباسی تصریح کرد:‌ امروز دمکرات‌های آمریکا به علت اینکه شاه در زمان آنها سقوط کرد از جانب جمهوری‌خواهان متهم به بی‌عرضگی هستند به همین دلیل اوباما تلاش می‌کند از طریق مذاکره با ایران این مشکل را حل کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: همچنین برای آنها مهم است که نه از طریق جنگ مانند جمهوری‌خواهان که به عراق و افغانستان ورود پیدا کردند از طریق جنگ نرم و دیپلماسی وارد ایران شوند.

عباسی یادآور شد:‌ مشکلات اقتصادی ایران هیچ ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد در صورتی که رابطه با آمریکا منجر به رفع موانع پیش‌روی بانک‌های ما و صادرات و واردات کشور بشود تنها 5 درصد وضعیت اقتصادی ایران بهبود می‌یابد.

رئیس اندیشکده یقین کشور گفت: تیم مذاکره‌کننده کشور نباید به خاطر مسائل اقتصادی در مسیر مذاکره تحت فشار قرار گیرند زیرا این مذاکره تنها برای مسائل حقوقی سیاست خارجی و هسته‌ای انجام می‌شود.

عباسی افزود: مشکل اصلی اقتصاد ایران الگوهای مدیریتی است و امروز اقتصاد ایران براساس اقتصاد نئوکینزی در دولت یازدهم اداره می‌شود که این نوع اقتصاد دو شقه دارد که یکی از آنها توجه به اقتصاد بازار است که حرف رئیس بانک مرکزی مبنی براینکه دلار از 2900 تومان نباید پایین‌تر بیاید متأثر از همین جریان اقتصادی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دولت دهم نیز اقتصاد کشور از جریان اقتصادی فریدمن تبعیت می‌کرد، گفت: پرداخت یارانه‌ها متأثر از این مکتب اقتصادی بود و با این حال هم مکتب فریدمن و هم مکتب نئوکینیزی‌ها در دنیا دچار شکست شده‌‌‌اند.

عباسی خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد جهانی متأثر از این دو جریان اقتصادی دچار رکود شده است که اقتصاددانان خود بر این امر واقف هستند.

رئیس اندیشکده یقین کشور به بحث یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: در دولت دهم بارها بر منحط بودن هدفمندی یارانه‌ها که براساس نظریه فریدمن اجرا شد بحث‌هایی صورت گرفت اما متأسفانه کارشناسان اقتصادی دولت دهم حاضر نشدند که این واقعیت را بپذیرند و امروز شاهدیم که هدفمندی یارانه‌ها به بن‌بست رسیده است.

خبر تکمیلی متعاقباً ارسال می‌شود.

انتهای پیام/2304/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول