اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور:

حفظ استقلال وکلا در طرح بازنگری قوانین وکالت دیده شود

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور خواستار حفظ استقلال وکلا در طرح بازنگری قوانین موجود وکالت شد.

حفظ استقلال وکلا در طرح بازنگری قوانین وکالت دیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی مندلی‌پور بعد از ظهر امروز در همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در اراک برگزار شد، اظهار داشت: بازنگری قوانین موجود وکالت باید به گونه‌ای باشد که استقلال وکلا همچنان حفظ شده و اجازه داده نشود که خدشه‌ای به این استقلال وارد شود.

وی تصریح کرد: کانون‌های وکلای کشور نیز نیاز به استقلال دارند و امید می‌رود در بازنگری قوانین، استقلال کانون وکلا مورد توجه قرار گیرد، وی در ادامه افزود : کارآموزانی که به طور رسمی به منصب وکالت نائل می‌شوند و در جمع کانون وکلای کشور در‌ می‌آیند وظیفه دارند از حق و حقیقت دفاع کرده و در کنار این دستگاه برای رسیدن به عدالت تلاش کنند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور با اشاره به اینکه کانون وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد مدنی همواره باید به منظور حفظ استقلال وکلا تلاش کنند، گفت: وکلا در دفاع از حقوق مردم وظیفه بسیار سنگین و مهمی بر عهده دارند و باید بکوشند به انتظارات مردم در این حوزه به درستی پاسخ دهند.

وی از آمادگی به منظور تعامل کانون وکلای ایران با مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: وکلا آماده هرگونه تبادل نظر در خصوص مسائل حقوقی با قانون گذاران هستند.

استاندار مرکزی نیز با بیان اینکه کانون وکلا از قدیمی‌ترین نهادهای مدنی به شمار می‌رود، گفت: امروز تخصص و کارایی وکلا در زمینه‌های مختلف امر بسیار مهمی است که باید وکلا به آن مجهز باشند.

محمدحسین مقیمی افزود: کانون‌های وکلا باید بکوشند از انسجام و همبستگی بیشتری برخوردار بوده و تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کانون وکلای دادگستری نهادی کاملا مستقل است که بدون تحمیل کوچکترین بار مالی به دولت وظیفه جذب و تربیت افراد واجد صلاحیت را برای امر وکالت بر عهده دارد.  

وی با اشاره به اینکه وکلا با تخصص علمی که از حقوق دارند در احقاق حقوق شهروندان نقش موثری ایفا می‌کنند، تصریح کرد: امروز نقش وکلا در مسائل دادگاهی موجود در کل کشور نقش بسیار پررنگی است، ‌چرا که بسیاری از مردم با حقوق شهروندی آگاه نبوده و از آن اطلاعی ندارند.

انتهای پیام/87001/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول