اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

باید از ظرفیت اعتقاد مردم به عاشورا در جهت ارتقاء سطح فکری جامعه استفاده کنیم

استاندار ایلام گفت: باید از ظرفیت علاقه و اعتقاد مردم به امام حسین (ع) و عاشورا در جهت ارتقاء سطح فکری جامعه و مقابله با انحطاط استفاده کنیم.

باید از ظرفیت اعتقاد مردم به عاشورا در جهت ارتقاء سطح فکری جامعه استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در حاشیه نشست امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: در طول تاریخ همواره فتنه وجود داشته و گروه‌هایی همواره در داخل و بیرون از مسلمانان به دنبال توطئه و فتنه گری بودند.

وی با اشاره به پیام‌ها و نتایج قیام امام حسین (ع) بیان داشت: باید از عبرت‌های عاشورا درس گرفت چرا که عاشورا آمیخته با اعتقادات و روحیات مردم است و همواره کلیه جهت گیری‌های مردم نشأت گرفته از این حماسه تاریخی است.

نماینده عالی دولت با تأکید بر استفاده از پیام‌های عاشورا در برهه کنونی ادامه داد: پیام عاشورا ظلم ستیزی، شهادت طلبی و عدالت خواهی در جامعه بود که منجر به بصیرت افزایی خواص و عوام در جامعه شد.

استاندار ایلام خاطر نشان کرد: فتنه و نفاق همواره در طول تاریخ وجود داشته و هرگاه فرصتی به وجود آمده است مخالفان و معاندین نظام از آن سوء استفاده کرده و در پی‌ برهم زدن نظم عمومی جامعه بودند که خوشبختانه در دوره اخیر با تدابیر رهبر معظم انقلاب جامعه به سمت ثبات حرکت کرده است.

مروارید تأکید کرد: وظیفه ما این است که در جامعه با الهام‌گیری از قیام عاشورا زمینه را برای اجرای امر به معروف در جامعه و در محیط اداری فراهم کنند.

این مسئول ترویج امر به معروف و نهی از منکر را با صداقت و حسن نیت همراه دانست و ابراز داشت: همه باید در تبلیغ و نشر فرهنگ عاشورایی در جامعه که یکی از ارکان مهم گسترش امر به معروف و نهی از منکر است موثر باشیم.

استاندار ایلام تصریح کرد: باید از ظرفیت علاقه و اعتقاد مردم به امام حسین (ع) و عاشورا در جهت ارتقاء سطح فکری جامعه و مقابله با انحطاط استفاده کنیم.

مروارید با بیان این که همه باید بکوشیم فرهنگ عاشورایی در جامعه جاری و ساری شود، خاطر نشان ساخت: مردم استان ایلام شیعه و محب اهل بیت و عاشق امام حسین (ع) هستند که ترویج فرهنگ عاشورایی را یک وظیفه همگانی می‌دانند.

وی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) در خصوص قیام عاشورا گفت: هر چه عزاداری امام حسین (ع) با روش سنتی و همراه با شرایط فرهنگی جامعه برگزار شود تأثیرگذاری بیشتری دارد. 

انتهای پیام/2246/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول