اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت علوم خبر داد

پرورش نیروهای متخصص در حوزه‌های پدافند غیرعامل

دبیر کمیته پدافند غیرعامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پرورش نیروهای متخصص در حوزه‌های پدافند غیرعامل خبر داد.

پرورش نیروهای متخصص در حوزه‌های پدافند غیرعامل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا حسنوی عصر امروز در ششمین کنگره انجمن ژئوپلتیک ایران اظهار داشت: مستحکم سازی زیرساخت‌های نظام در مقابله با تهدیدات، تعریف پدافند غیرعامل است و فرمایشات رهبر معظم انقلاب راهگشای ما در این راستا می‌باشد.

وی با اشاره به نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه گفت: این وزارتخانه از بهمن ماه سال 88 با تشکیل ساختار پژوهشی، تحقیقاتی و آموزش در حیطه آموزشی تربیت 40 مربی را داشته و همچنین در حیطه کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هزار و 450 کارمند و دانشجو از 23 دانشگاه فعالیت می‌کنند.

حسنوی افزود: با تصویب دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی با هدف پرورش نیروهای متخصص در حوزه‌های پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های مالک‌اشتر، امام حسین، فارابی و دانشگاه عالی دفاع ملی در این راستا اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: از طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه پدافند غیرعامل می‌توان به طرح‌هایی همچون طرح معماری و راه‌اندازی مرکز ملی دفاع، طرح جامع دفاع در برابر عوامل زیستی، طراحی و تولید سامانه‌های نرم‌افزار پایه امنیتی، سایبری و سامانه‌های زیرساختی فضای دفاعی و غیره اشاره کرد.

انتهای پیام/2202/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول