اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبریز میزبان هفته فرهنگی ژاپن

هفته فرهنگی ژاپن ظهر امروز در تبریز آغاز به کار کرد.

تبریز میزبان هفته فرهنگی ژاپن

سیدرضی رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: هفته فرهنگی ژاپن در تبریز در قالب کارگاه برگزار شد که ما در نظر داریم این برنامه‌ها را با کشورهای دارای فرهنگ و در حال توسعه‌‌ای چون ژاپن، چین، هند، مصر و یونان برگزار کنیم تا با این کشورها ارتباط فرهنگی ایجاد کنیم.

دبیر همایش هفته فرهنگی ژاپن در تبریز افزود: کشور ژاپن نخستین قدم ما بود. به دلیل قابلیت فرهنگی این کشور که زاییده تئوری طبیعت‌گرایانه آنهاست ما کار را با این کشور آغاز کردیم.

وی خاطر نشان کرد: می‌توان هنر و فرهنگ این کشور را دید تا این فرهنگ را به هنرمندان شهر تبریز القا کنیم تا هنرمندان ما این فرهنگ را از نزدیک لمس کنند و با فرهنگ خود تلفیق کنند تا به ایده‌های نو برسیم.

رضوی در خصوص استقبال هنرمندان تبریزی تصریح کرد: استقبال از برنامه به دو قسمت تقسیم می‌شد که به استقبال قبل از برنامه و زمان برنامه مربوط می‌شد. ما قبل از برنامه به دلیل محدودیت فضایی شرمنده هنرمندان شهرمان شدیم و تعدادی از افرادی که مراجعه کرده بودند نتوانستند در برنامه تصویرسازی حضور یابند.

وی با اشاره به نقطه نظرات هنرمندان ژاپنی در خصوص فرهنگ و هنر ایران تاکید کرد: استادی که از فرهنگ شرق در مراسم حضور یافته بود شرایط سنی هنرمندان جوان ما را مثبت دانست و هنر ایران را رو به رشد برشمرد و اظهار امیدواری کرد که هنر ما پیشرفت‌های زیادی در طول سالیان پیش رو داشته باشد.

دبیر این همایش عنوان داشت: این همایش‌ها می‌تواند فرهنگ ما را با فرهنگ و هنر شرق آشنا کند تا جوانان ما بتوانند با فرهنگ و هنر این کشورها آشنا شوند.

رضوی گفت: سفارت ژاپن یکی از ارکان اصلی برنامه بود و دبیر اول سفارت ژاپن، انجمن هنری، مقاوم‌سازی در برگزاری همایش پیش قدم بودند و همکاری‌های لازم صورت گرفت تا این برنامه به بهترین صورت برگزار شود.

وی حضور اعضای سفارت این کشور را رونق بخش برنامه دانست و افزود: سفیر اول ژاپن به همراه سفیر سوم ژاپن و مسئول روابط عمومی این سفارت رونق بخش برنامه بودند و علاوه بر آن هنرمندانی در زمینه های تصویرسازی و موسیقی از این کشور حاضر بودند.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم روابطمان را با کشورهای دارای هنر بیشتر کنیم و تبادل فرهنگ را افزایش دهیم و این با برگزاری برنامه‌های مختلف میسر خواهد شد و تقاضا داریم مسئولان نیز حمایت‌های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/60001/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول