اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان عنوان کرد

شیوع بالای کم‎خونی ناشی از فقر آهن در زنان باردار

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: شایع‌ترین نوع کم‎خونی در زنان سنین باروری، کم‎خونی فقر آهن است که به دلیل مصرف ناکافی مواد غذایی حاوی آهن و عادات نامناسب غذایی ایجاد می‌شود.

شیوع بالای کم‎خونی ناشی از فقر آهن در زنان باردار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، کیانی اظهار داشت: شایعترین نوع کم‌خونی در زنان سنین باروری کم‌خونی فقر آهن است که به دلیل مصرف ناکافی مواد غذایی حاوی آهن و عادات نامناسب غذایی (مثل نوشیدن چای یک ساعت قبل یا بعد از غذا) ایجاد می‌شود.

معاون اجرایی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان در کارگاه تغذیه مادران باردار در زاهدان، اظهار داشت: مراقبت‌های دوران بارداری نقش بسزایی در سلامت مادر و کودک و کاهش عوارض بارداری و زایمان دارد.

وی هدف از مراقبت‌های دوران بارداری را تولد فرزندانی سالم با حفظ سلامت مادران عنوان کرد.

کیانی از آموزش به عنوان راهکاری اساسی در زمینه مراقبت مادران باردار و ارتقای سلامت آنان نام برد و افزود: روزانه در دنیا 800 زن به دلیل عوارض ناشی از بارداری شامل خونریزی، عفونت، سقط و فشار خون بارداری جان خود را از دست می‌دهند.

وی به کارشناسان توصیه کرد: انجام کامل و صحیح مراقبت مادران باردار را جدی بگیرند و برنامه سلامت مادران را در اولویت کاری خودشان قرار دهند.

مدیر گروه سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار داشت: طبق بررسی‌های کشوری انجام گرفته شیوع کم‌خونی ناشی از فقر آهن زنان در سنین باروری و مادران باردار استان بالا و نا مطلوب است

وی یادآور شد: کم‌خونی می‎تواند خطر مرگ ناشی از عوارض بارداری و زایمان و به ویژه خونریزی را افزایش دهد.

مریم زابلی اضافه کرد: برای کاهش مشکلات ناشی از  بیماری‌های زمینه ای و اصلاح اختلالات تغذیه ای لازم است مادران قبل از بارداری جهت انجام مشاوره به مراکز بهداشتی درمانی یا پزشک مراجعه کند.

 

انتهای پیام/75004/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول