اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هماهنگی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان صورت گرفت

بازدید رئیس دفتر مشترک همکاری سازمان جهانی بهداشت از کانون اصلاح و تربیت

در حاشیه برگزاری کنگره رفتارهای پر خطر،با برنامه ریزی و هماهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رئیس دفتر مشترک همکاری سازمان جهانی بهداشت از روند اجرای طرح امید در کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی زاهدان بازدید به عمل آورد.

بازدید رئیس دفتر مشترک همکاری سازمان جهانی بهداشت از کانون اصلاح و تربیت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، طی برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان صورت گرفته بود، جعفر بوالهری صبح امروز با هیئت همراه از روند اجرای طرح امید در کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی زاهدان بازدید به عمل آورد.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی اظهار داشت: تقویت باورها و آموزه‌های دینی در بین افراد نقش بسزایی در درمان بیماری‌های روحی و جسمی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به نقش سلامت معنوی در ایجاد روحیه و امید در بین افراد اظهار داشت: سلامت معنوی، عبادت و دعا مسئولیت پذیری افراد را در جامعه بالا می‌برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه سلامت معنوی افراد را به سمت تفریحات سالم سوق می‌دهد تصریح کرد: معنویت و سلامت روانی باعث کاهش مشکلات روانی مانند افسردگی، احساس از خود بیگانگی و تنهایی می‌شود.

در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مقابله با رفتارهای پرخطر در بین جوانان و نوجوانان نیازمند عزمی همه جانبه از سوی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای متولی است گفت: برنامه ریزی برای این امر باید از سطح آموزش و پرورش آغاز شود.

محمدرضا طاهری با اشاره به اجرای موفق طرح امید (ارتقای مهارت های رفتاری) در کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی زاهدان ابراز داشت: این طرح توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با همکاری سازمان زندان ها و کانون اصلاح و تربیت برگزار که نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

وی افزود: در این طرح، احیاء و ارتقاء کرامت و شرافت انسانی، ارتقای سلامت و بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی و درونی­‌شدن مقابله و خودکنترلی در برابر آسیب­‌های اجتماعی، خلاف­ها و جرایم مد نظر است و الگوهای رفتاری و اخلاقی مناسب به بهجویان معرفی و مهارت‌های رفتاری به آنها ارائه می‌شود.

در ادامه ملک جمشیدی رئیس کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی زاهدان نیز ضمن ارائه گزارشی از روند برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی زاهدان اذعان داشت: آموزش‌های مختلف فرهنگی، عقیدتی، اشتغال و حرفه آموزی مانند رایانه، برق ساختمان، صنایع دستی و غیره به مددجویان کانون اصلاح و تربیت ارائه می‌شود و مدیریت کانون و نگهداری مددجویان بر محور ایجاد و گسترش بهداشت روانی و احترام به عزت، شخصیت و کرامت انسانی مددجویان استوار است و ما خوشبختانه در کانون اصلاح و تربیت شاهد کمترین نرخ بازگشت مجدد به کانون هستیم.

گفتنی است: در این بازدید رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و جمعی از کارشناسان و مشاوران معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/75005/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول