اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرشبکه ماهواره‌ای ولایت:

آماده‌سازی ظهور امام زمان مستلزم بالا بردن معرفت است

مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت گفت: برای آماده‌سازی ظهور امام زمان(عج) باید معرفت و شناختمان را بالا برده و هر لحظه احساس کنیم در محضر وی هستیم.

آماده‌سازی ظهور امام زمان مستلزم بالا بردن معرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سید محمدحسینی قزوینی ظهر امروز در همایش گفتمان ولایت در تالار استاد شهریار دانشگاه آزاد تبریز اظهار کرد: 255 آیه با روایت از کتب شیعه و سنی درباره حضرت مهدی(عج) در قرآن آمده است و در 1145 کتاب شیعه و سنی نیز نام این حضرت آمده است.

وی افزود: مهدویت یک مسئله بسیار مهمی بود که پیامبر، ائمه و اصحاب به آن اهتمام ویژه داشتند.

این استاد حوزه ودانشگاه تصریح کرد: در 50 روایت، اسما ائمه به صورت دقیق آمده،91 روایت گفته امامان  12 نفر هستند که نخستین آنها علی (ع) و آخرین آنها مهدی(عج) است، 318 روایت امام زمان (عج)را دارای عمر طولانی و 91 روایت وی را دارای غیبت می‌داند.

مدیر شبکه ماهواره‌ای ولایت در ادامه گفت: اهل سنت و وهابیت درباره اصل مهدویت اتفاق نظر دارند و اختلاف نظر آنها با شیعه در متولد شدن یا نشدن آن است که منابع گوناگونی از اهل سنت مبنی بر تولد حضرت مهدی(عج) در سال 255 هجری قمری وجود دارد.

آیت‌الله حسینی‌قزوینی گفت: برای آماده‌سازی ظهور امام زمان (عج) باید معرفت و شناختمان را بالا برده و هر لحظه احساس کنیم در محضر وی هستیم.

غدیرخم،کربلا و مسئله انتظار ظهور امام زمان (عج) سه حقیقت بزرگ شیعه هستند

حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: وقایع غدیرخم و کربلا و مسئله انتظار ظهور امام زمان (عج) سه حقیقت بزرگ شیعه است.

وی گفت: در هفته ولایت، در شهر ولایتمدار تبریز و به همت بیت شریف آیت‌الله صافی گلپایگانی و بنیاد مهدویت و حمایت‌های دکتر علی رضایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز شاهد برگزاری این همایش بزرگ معنوی هستیم.

واعظی تأکید کرد: واقعه غدیرخم،کربلا و مسئله انتظار ظهور امام زمان (عج) سه حقیقتی است که دنیا نمی تواند آنها را در بین اسناد،آیات و اخبار گم کند.

حجت الاسلام واعظی افزود: این محفل ،محفلی است برای دانشجویان و جوانان تا جوابگوی سئوالات این عزیزان درباره مهدویت باشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت:شیعه چه می‌خواهد، علت بوجود آمدن انقلاب اسلامی چیست، چرا روحانیت مورد حمایت شیعه است، برخی از سئوالاتی است که امروز در این همایش به آنها جواب داده خواهد شد.

در کنار این همایش نمایشگاه کتابی با موضوع مهدویت دایروکرسی آزاد اندیشی با محوریت باور داشت مهدویت ویژه اساتید برگزار می‌شود.

همایش «گفتمان مهدویت » به همت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز روز سه‌شنبه هفتم آبان ماه سال جاری در سالن شهریار این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/60001/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول