اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد

نجات جان 40 مسافر اتوبوس در محور رشت ‌ـ قزوین+جزئیات

فرمانده پلیس راه گیلان گفت: ترکیدن لاستیک اتوبوس در اتوبان رشت ‌ـ قزوین که 40 مسافر اتوبوس را با مرگ مواجه کرده بود، به خیر گذشت و مسافران با سلامت نجات یافتند.

نجات جان 40 مسافر اتوبوس در محور رشت ‌ـ قزوین+جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهیار رستگار ظهر امروز در جلسه انتظامی استان با اشاره چگونگی حادثه ترکیدن لاستیک اتوبوس در محور رشت ‌ـ قزوین را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: خبر وقوع تصادف اتوبوس در اتوبان رشت‌ـقزوین به دلیل ترکیدن لاستیک، یک تیم گشت پلیس راه که در نزدیک‌ترین محل حادثه مسیر آزاد راه رشت‌ـقزوین در حین انجام مأموریت بود خود را به محل حادثه رساند.

فرمانده پلیس راه گیلان ادامه داد: یگان‌های پلیس راه و امداد نیز در سریع‌ترین زمان ممکن و با تجهیزات اولیه ممکن به محل حادثه اعزام شدند. 

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های تیم گشت مذکور تا حدی اضطراب وقوع حادثه مرگبار را کاهش داد، گفت: خبر حاکی از این بود که پس از ترکیدن لاستیک اتوبوس با تلاش راننده و برخورد خودرو به گاردریل «جدا کننده» وسط اتوبان دوباره به مسیر خود بازگشت و سپس متوقف شده است.

رستگار اضافه کرد: پس از رسیدن تیم‌های گشت کارشناسی پلیس راه و یگان‌های امدادی و بررسی موضوع مشخص شد که یک دستگاه اتوبوس شهاب که با 40 نفر مسافر از مقصد رشت به تهران در حال حرکت بود در کیلومتر 8 آزاد راه رشت‌ـقزوین به دلایل نامعلوم تایر سمت چپ جلوی اتوبوس در حین حرکت ناگهان دچار ترکیدگی شده و کنترل وسیله نقلیه از دست راننده خارج شد و اتوبوس پس از برخورد با یک دستگاه خودروی سواری پژو به گاردریل وسط اتوبان برخورد کرد.

وی با بیان اینکه این حادثه تلفات نداشت، خاطرنشان کرد: از رانندگان وسائل نقلیه می‌خواهیم در انتخاب و کیفیت تایرها دقت کنند.

این مسئول، از پیگیری تخلف راننده سواری زانتیا و با تعقیب و گریز یک ساعته و کشف 24 کیلوگرم ماده مخدر حشیش خبر داد.

رستگار افزود: در مسیر رشت ـقزوین در حین کنترل وسایل نقلیه به یک دستگاه سواری زانتیا به دلیل ارتکاب به تخلف دستور ایست داده شد اما راننده با بی‌توجهی به دستور ایست پلیس اقدام به افزایش سرعت و فرار کرد.

به گفته وی، گشت پلیس راه با این اقدام راننده ضمن اعلام موضوع به پاسگاه و تیم گشت بعدی مسیر، اقدام به تعقیب خودروی مذکور کرده و خودروی زانتیا نیز با انجام حرکات مخاطره‌آمیز و حرکت در خلاف برای عبور اقدام به ادامه حرکت و فرار کرده و حتی به تعدادی از خودروهای عبوری نیز آسیب رساند.

فرمانده پلیس راه گیلان تصریح کرد: سرانجام با شلیک تیر هوایی و شلیک گلوله به تایر خودرو و استفاده از ترفندهای پلیسی خودروی زانتیا در میدان ورودی شهر رشت متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

وی درباره مرگ راکب جوان موتورسوار 20 ساله بر اثر بی‌احتیاطی راننده سواری پراید، بیان کرد: در ساعات پایانی روز گذشته یک دستگاه خودروی سواری پراید که از مسیر کوچصفهان به لشت‌نشا در حال حرکت بود که با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد و در اثر شدت برخورد راکب جوان موتورسیکلت دردم کشته شد.

رستگار افزود: با بررسی کارشناسان پلیس راه دلیل اصلی بروز این حادثه بی‌احتیاطی راننده سواری پراید به دلیل عدم رعایت حق تقدم عبور نسبت به موتور سیکلت و استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط راکب موتورسیکلت بوده است که مرگ راکب 20 ساله موتورسیکلت را رقم زد.

وی، با اشاره به اینکه این حادثه تلخ در یک جاده بارانی و لغزنده اتفاق افتاده است، از رانندگان خواست تا با توجه به شرایط آب و هوای استان، رعایت نکات ایمنی و رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران را مدنظر قرار داده و راکبان موتورسیکلت نیز در زمان تردد حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند.

انتهای پیام/2300/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول