اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر:

رانندگان سرویس مدارس کاشمر گواهی صلاحیت رانندگی ندارند

مسئول کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر کاشمر گفت: هیچ یک از رانندگان سرویس مدارس در این شهر گواهی صلاحیت رانندگی را از شهرداری دریافت نکرده‌اند.

رانندگان سرویس مدارس کاشمر گواهی صلاحیت رانندگی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سعید چیتی ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: با وجود ماده 6 آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس که تاکید شده است رانندگان خودروهای حمل و نقل باید دارای گواهی صلاحیت رانندگی باشند در کاشمر این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که این موضوع را به مسئولان آموزش و پرورش، فرماندار و شهردار کاشمر منتقل کردیم، افزود: این ماده قانونی را به صورت کتبی به آموزش و پرورش اعلام خواهیم کرد که هر گونه مسئولیت در سرویس مدارس به عهده آنان خواهد بود و شهرداری و شورای شهر مسئولیتی نخواهند داشت.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به این‌که فردی که به عنوان راننده سرویس فعالیت می‌کند در صورتی که گواهی صلاحیت نداشته باشد و تصادف کند بیمه پرداخت خسارت را قبول نمی‌کند، یادآور شد: در حال حاضر همه سرویس‌های مدارس بدون گواهی صلاحیت رانندگی و نداشتن برچسب فعالیت می‌کنند؛ این در حالی است که بر اساس ماده 8 آیین‌نامه فعالیت رانندگان فاقد گواهی صلاحیت در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس ممنوع است.

وی با بیان این‌که بر‌اساس ماده 14 این آیین‌نامه همه رانندگان خودروی حمل و نقل دانش‌آموزان موظفند هنگام رانندگی گواهی صلاحیت را به همراه داشته باشند، تاکید کرد: طبق تبصره 3 ماده 10 آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل، رانندگان مدارس موظف به تهیه و نصب برچسب سرویس هستند.

چیتی با اشاره به این‌که براساس قانون هر خودرو سواری تنها باید چهار دانش‌آموز را سوار کند، خاطرنشان کرد: اکثر سرویس‌هایی که برای جابه‌جایی دانش‌آموزان مدارس در سطح شهر فعالیت می‌کنند خودروهای شخصی هستند که برخی از آن‌ها بیش از 6 نفر را هم سوار می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در موضوع سرویس‌های مدارس نرخ‌های ابلاغی رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: نرخ سرویس مدارس باید به تأیید شورای شهر برسد و این در حالی است که شورای شهر برای یک سرویس شخصی مبلغ 120 هزار تومان را مصوب کرده اما در اجرا مدارس از هر دانش‌آموز 30 هزار تومان دریافت می‌کنند که از این مبلغ 23 هزار تومان را به راننده پرداخت کرده و مابقی را به عنوان سهم مدرسه نگه می‌دارند.‌‌

چیتی گفت: مشکلات فراروی سرویس‌های مدارس را به مسئولان آموزش و پرورش شهرستان اعلام کردیم اما آن‌ها اقدامی انجام ندادند.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول