اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردبیل:

سوگواری سید‌الشهدا بالاترین حسنه جاریه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل گفت: سوگواری ایام شهادت سید‌الشهدا(ع) بزرگترین حسنه جاریه است که در دنیا و عقبی به داد انسان‌ها می‌رسد.

سوگواری سید‌الشهدا بالاترین حسنه جاریه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی ظهر امروز در گردهمایی روسای محلات سیزده‌گانه اردبیل در آستانه ماه محرم و با هدف هماهنگی و هم‌اندیشی سوگواری بصیرت عاشورایی در حسینیه فاطمة‌الزهرای اردبیل اظهار داشت: فضیلت زیارت سید الشهدا (ع) و عزاداری برای آل حیدر به قدری است که امام باقر(ع) فرمودند: «هر مومنی که در سوگ حسین (ع) اشک ریزد، به حدی که بر گونه‌اش جاری گردد، خداوند او را سالیان سال در سرای بهشت مسکن می‌دهد.»

وی با بیان اینکه در ایام محرم در مساجد برگزاری نماز جماعت ضرورت دارد تصریح کرد: اهمیت نماز جماعت و سوق جوانان به سمت واجبات بیشتر از مستحبات باشد و مسئولان مساجد و هیئت امنای امامزادگان برپایی نماز جماعت را در اول وقت باید جزو اولویت کاری خود قرار دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های جوانان در ایام محرم استفاده بهینه شود، یادآور شد: دعوت از علمای برجسته و تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام و فلسفه عاشورا همچنین فرهنگ حسنه وقف جزو برنامه‌هایی است که در ایام ماه محرم و صفر اداره اوقاف و امور خیریه به آن می‌پردازد.

قیامی افزود: دعوت از دستجات عزاداری جهت حضور در امامزادگان مخصوصاً امامزاده سید صدرالدین(ع) و راه‌اندازی دستجات عزاداری دارالارشاد اردبیل به سمت این امامزاده در یک کیلومتری جاده اردبیل - مشگین‌شهر از اقدامات اداره اوقاف شهرستان اردبیل خواهد بود و امیدواریم هیئت امنای مساجد همکاری لازم را داشته باشند.

آیین طشت‌گذاری در امامزاده سید صدر‌الدین برگزار می‌شود

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش ما این است طبق منویات مقام معظم رهبری بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

قیامی از روسای هیئت امنای مساجد محلات سیزده‌گانه خواست که قسمتی از عزاداری خود را در امامزاده سید صدرالدین(ع) برگزار کنند که برای اولین بار مراسم طشت‌گذاری روز جمعه در این امامزاده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردبیل با بیان اینکه این مراسم با حضور آحاد مردم و سوگواران حسینی برگزار خواهد شد، گفت:‌ ما در تدارک برگزاری سوگواری بصیرت عاشورایی هستیم چرا که معتقدیم بهترین محصول عاشورا بصیرت و افزایش آگاهی‌ است که اگر به مرز حق و باطل توجه نشود انسان مومن گرفتار خودخواهی‌ها و خود‌پرستی‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه هر کدام از روسای هیئت امنای مساجد نقطه نظرات خود را بیان کردند و رئیس هیئت امنای امامزاده سید صدرالدین(ع) به ارائه بخشی از عملکرد خود در خصوص مسائل عمرانی این امامزاده پرداخت و از دستگاه‌های ذیربط تقدیر و تشکر به عمل آورد.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول